English

ناصر کنعانی:

احتمالا در آینده نزدیک بتوانیم در مذاکرات به نتیجه برسیم

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی در مورد مذاکرات احیای برجام گفت: بعد از تبادل پیام‌ها و دیدگاه‌ها در روزهای اخیر و بررسی‌هایی که بر روی متون پیشنهادی انجام شد، این احتمال وجود دارد که در آینده نزدیک بتوانیم در خصوص زمان مذاکرات به نتیجه برسیم

 احتمالا در آینده نزدیک بتوانیم در مذاکرات به نتیجه برسیم

به گزارش خبرگزاری موج، ناصر کنعانی سخنگوی دستگاه دیپلماسی امروز در نشست خبری درباره موضع ایران درباره تحولات اخیر عراق و تسخیر ساختمان پارلمان این کشور از سوی هواداران مقتدی صدر، گفت: عراق کشور بزرگ و مهم همسایه ماست. به صورت طبیعی تحولات جاری این کشور را با دقت و حساسیت دنبال می‌کنیم.

وی تاکید کرد،: ایران همواره بر ثبات، اهمیت استقرار و امنیت این کشور مهم همسایه، دوست و برادر تاکید داشته و دارد و معتقد است امنیت عراق، امنیت ایران و منطقه است. ما به تحولات این کشور با حساسیت اهتمام داشته و مسائل را دنبال می‌کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی در مورد مذاکرات احیای برجام گفت: بعد از تبادل پیام‌ها و دیدگاه‌ها در روزهای اخیر و بررسی‌هایی که بر روی متون پیشنهادی انجام شد، این احتمال وجود دارد که در آینده نزدیک بتوانیم در خصوص زمان مذاکرات به نتیجه برسیم و احتمالا دور جدید مذاکرات را شاهد باشیم و این بستگی کامل به اراده طرف مقابل مشخصا آمریکا دارد.

وی همچنین در بخش دیگری از این نشست گفت: در صورتی که درخواست و تقاضای  رسمی  از سوی دولت لبنان  در مورد ارسال سوخت به این کشور در یافت کنیم، آن را به منظور کمک به مردم لبنان بررسی می‌کنیم . هنوز درخواست رسمی از سوی دولت لبنان در این ارتباط دریافت نکرده‌ایم.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت : هنوز زمان دور جدید مذاکرات ایران و عربستان مشخص نشده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد اتفاقات اخیر در مرزهای ایران و افغانستان گفت : این اتفاقات ناشی از عدم توجه و توجیه نیروهای مرزبانی افغانستان در خصوص خطوط مشترک مرزی دو کشور است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه