English

عباس مقتدایی در گفتگو با خبرگزاری موج:

وزارت خارجه فعال‌تر از هر دوره توسعه روابط با همسایگان را دنبال می کند/ گسترش روابط به ایجاد امنیت کمک می‌کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس، افزود: خوشبختانه وزارت امور خارجه ایران فعال تر از هر دوره دیگر، ارتباطات همسایگی را دنبال می کند و امیدواریم این روند ادامه یابد.

وزارت خارجه فعال‌تر از هر دوره توسعه روابط با همسایگان را دنبال می کند/ گسترش روابط به ایجاد امنیت کمک می‌کند

عباس مقتدایی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، با اشاره به سفر امیر قطر به ایران، گفت: همکاری های میان ایران و کشورهای همسایه به عنوان یک برنامه و خط مشی کلی، از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم، در دستور کار قرار گرفته است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ما در مجلس و در ابعاد مختلف، روابط با همسایگان و ارتباطات گروه های دوستی و پارلمانی را طراحی کردیم، چراکه معتقدیم این دو می تواند مکمل یکدیگر در رسیدن به جایگاه بهتر برای کشور باشند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تصریح کرد: همچنین با توجه به اینکه ایران به دنبال دستیابی به جایگاه برتر صلح و آرامش است، لذا توسعه روابط با همسایگان می تواند به ایجاد صلح، امنیت و تفاهم کمک کند.

مقتدایی با بیان اینکه ایران در ارتباط با کشورهای عربی، قطر را به عنوان یکی از کشورهایی که زمینه های قابل توجهی دارد در نظر می گیرد، افزود: این درحالی است که با توجه به فراز و فرودهای سال های گذشته، حسن همجواری ایران و قطر مثال زدنی است.

وی با تاکید بر اینکه ارتباط با کشورهای حوزه خلیج فارس می تواند در دریای خزر هم به عنوان یک موضوع مهم در نظر گرفته شود، تصریح کرد: این توسعه روابط در دریای خزر، می تواند به عنوان تکمیل کننده نقشه راه جمهوری اسلامی ایران، در سیاست خارجی و ایجاد ارتباطات اقتصادی بین الملل باشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس، گفت: از سویی دیگر ما با سایر کشورهای همسایه و دوست که برخی از آنها در محور مقاومت و برخی در حاشیه مرزهای خودمان هستند، تلاش کردیم تا به الگوهای جدیدی برای همکاری در زمینه تامین صلح و امنیت برسیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: اکنون جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت نوظهور منطقه ای، می تواند به سیاست و اقتصاد خود و کشورهای حوزه خلیج فارس، غرب آسیا، کشورهای آسیایی، کشورهای حوزه خلیج فارس و سازمان های بین المللی نظیر کنفرانس اسلامی، جنبش عدم تعهد و پیمان هایی نظیر شانگهای کمک فراوانی کند که البته این روند در حال طراحی و برنامه ریزی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس، افزود: خوشبختانه وزارت امور خارجه ایران فعال تر از هر دوره دیگر ارتباطات همسایگی را دنبال می کند و امیدواریم این روند ادامه یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه