English

قائم مقام باشگاه نساجی مازندران:

اگر بلد بودید چرا ضمانت نگرفتید ‌تا سرتان کلاه نرود/ سازمان لیگ توانایی گرفتن حق باشگاها را ندارد

قائم مقام نساجی معتقد است سازمان لیگ توانایی آن را ندارد که حق باشگاه را بگیرد.

اگر بلد بودید چرا ضمانت نگرفتید ‌تا سرتان کلاه نرود/ سازمان لیگ توانایی گرفتن حق باشگاها را ندارد

به گزارش خبرگزاری موج، امیر سلطانی در خصوص دیدار فردای تیم نساجی مقابل پرسپولیس اظهار داشت: با شناختی که من از آقای ساکت الهامی و تیم نساجی دارم، پلن ایشان برای هر بازی گرفتن هر سه امتیاز مسابقه هست، یعنی انقدری که الهامی روی گرفتن امتیازات کامل هر بازی تمرکز دارند روی اسامی تیم ها تمرکز نداشته و هدف او فقط گرفتن ۳ امتیاز مسابقات است.

برای این دیدار هم سرمربی تیم از این قاعده مستثنا نبوده و در این دیدار هم سعی می‌کند تا شخصیت نساجی را به سطحی برساند که تیم با روحیه برنده به میدان برود البته نه تنها مقابل پرسپولیس بلکه در برابر هر تیمی نساجی به میدان می‌رود باید شخصیت برنده داشته باشد.

وی ادامه داد: من به عینه دیدم که الهامی دارد در تیم این ایده را پیاده می‌کند و مطمئن هستم که روز بازی، یک بازی خیلی خوب را نساجی مقابل پرسپولیس به نمایش می‌گذارد و خیلی امیدوار هستیم که در انتهای بازی سه امتیاز مسابقه برای تیم ما باشد اگرچه در سال‌های اخیر کمتر تیمی در تهران پرسپولیس را برده اما شکست این تیم در تهران نمی‌تواند اتفاق نادری باشد همانطور که هیچ کس فکر نمیکرد لیورپول در الدترافورد ۵ گل به منچستر یونایتد بزند.

در فوتبال هیچ چیزی غیرممکن نیست و اتفاقاً شعار هواداران تیم لیورپول مبنی بر اینکه تو هیچ گاه تنها قدم نخواهی زد همان شعاری است که هواداران نساجی برای این تیم انتخاب کرده و عنوان می‌کنند.

در هر صورت امیدوارم در وهله اول یک بازی زیبا را از هر دو تیم ببینیم و طرفدارانشان از دیدن این مسابقه لذت ببرند. در وهله بعدی مهم این است که بچه‌ها تلاش بکنند آن چیزی که مربی گفته است را در زمین پیاده کنند. 

قائم مقام باشگاه نساجی در خصوص کشمکش های اخیر باشگاه استقلال با سازمان لیگ بر سر گرفتن حق تبلیغات محیطی و حمایت برخی تیم ها از این اتفاق گفت: به طور مثال در کشوری مثل انگلیس تبلیغات محیطی دست سازمان لیگ است اما در اسپانیایی این موضوع دست باشگاه هاست.

البته این اتفاق بستگی به قوانینی دارد که باشگاه ها بر سر آن به نتیجه می رسند که چه روشی را انتخاب کنند اما در این چند سال اخیر در ایران باشگاه‌ها عملاً چیزی از سازمان لیگ دستشان نیامده است، با کمال احترام به همه عزیزانی که در آنجا فعالیت می کنند اما واقعاً چیزی عاید تیمها نشده است.

وی ادامه داد: آقای درودگر گفتند که این ها ۱۸۰ میلیارد تومان ضمانت بگذارند تا ما قبول کنیم که تبلیغات محیطی را بدهید اما این سوال پیش می‌آید که خودتان چه ضمانتی گرفتید که در نهایت منجر شد شرکت های طرف قرارداد به شما پول ندهند.

شما که خودتان بلدید چرا ضمانت نگرفتید که اگر پول ندادند بتواند یقه شان را بگیرید.

حالا می گوییم سال اول سرتان کلاه  رفته، سال دوم و سوم چرا؟

شما سه سال هست هنوز نتوانستید پول بگیرید.

کاش سازمان لیگ ایران نیز توانایی‌ اش را داشت اما متاسفانه توانایی این که بتوانند حق باشگاه را گرفته و به آنها بدهند را ندارند.

این موضوع یک بحث خصوصی نیست و روال و کارنامه دوستان این موضوع را نشان می دهد.

اگر هم اشتباه می‌کنم، آنها می‌توانند این موضوع را متذکر شوند.

سلطانی یادآور شد: ما برای دوستان در سازمان لیگ احترام زیادی قائل هستیم اما متاسفانه تیم‌هایی مثل نساجی که خصوصی اداره می شوند روی یک ریال یک ریال نهادهای بالادستی و حقوقی که باید به آنها برسد حساب می‌کنند و نباید حق ما پایمال شود.

معاون سابق باشگاه استقلال تاکید کرد: نمی دانم تا چه اندازه رقم ۵۰۰ میلیاردی در این مورد عملیاتی می‌شود اما امیدواریم همان ۱۸۰ میلیارد تومانی که خود آقای درودگر گفت به باشگاه ها برسد و خیلی خوب است اگر این اتفاق بیفتد هر چند بعید می دانم این اتفاق بیفتد چون همیشه روال این است که از پولی که باید بدهند، یک مقدار آن با جریمه ها صاف شده و یک مقدار دیگر هم زمانی می دهند که دیگر بدرد نخورده و به کار نمی‌آید.

این در حالی است که در کشور انگلیس در ابتدای فصل به هر باشگاه ۱۲۰ میلیون پوند می دهند تا بتوانند روی این پول برنامه ریزی بکنند و این یک امر منطقی محسوب می شود که قبل از مسابقات پولتان را بگیرید تا نیازهای تان را با این پول برطرف کنید اما در ایران این اتفاق نمی‌افتد. 

وی تصریح کرد: درودگر گفته ما برای شرکت های تبلیغاتی مزایده گذاشتیم، ما که از این موضوع بی اطلاع بودیم، یعنی نباید سازمان لیگ که حق ما را به عنوان  مال غیر میفروشد یک نامه به باشگاه ها زده و از نمایندگان آنها بخواهد در فلان روز و تاریخ و مکان برای مزایده اگر دوست دارند یک نماینده بفرستند؟

من تازه دو شب پیش فهمیدم که ایشان مزایده گذاشته و ۱۸۰ میلیارد تومان هم قیمت مزایده بوده.

من که در باشگاه هستم نفهمیدم چطور یک نفر که میخواهد در مزایده شرکت کند باید مطلع باشد.

این ابهامات همیشه وجود دارد و درست بشو هم نیست. امیدوارم حداقل اطلاع‌رسانی بکنند و یک مزایده گذاشته و کف آن را هم همانطور که آقایان گفتند ۱۸۰ میلیارد تومان تعیین کنند این در حالی است که آن ۵۰۰ میلیاردی که برخی باشگاه ها ادعا می کنند با توجه به شناختی که از محیط ورزشی ایران و پتانسیل آن دارم خیلی اتفاق بعیدی است. 

سلطانی که به تازگی با کلارنس سیدورف دیدار داشته است در این خصوص تاکید کرد: در دنیا دیپلماسی عمومی از دیپلماسی سیاسی خیلی مهمتر است و در دیپلماسی عمومی نیز مهمترین امر، دیپلماسی ورزشی محسوب می‌شود و در این بین فوتبال مهمترین رشته در دیپلماسی عمومی به شمار میرود، شما ببینید کشورهای حوزه خلیج فارس چرا تا این اندازه تقلا می کنند تا در اروپا امتیاز باشگاه ها را خریده و تیم‌داری کنند.

این ها فقط برای دیپلماسی عمومی است. چرا فدراسیون قطر قراردادی ده ساله به مبلغ ۱۵۰ میلیون پوند با دیوید بکام قرارداد می بندد تا ایشان بشود سفیر فوتبال قطر. یعنی یک آدم انگلیسی را می کنند سفیر یک کشور عربی تا این این فرد درباره فوتبال قطر صحبت کند، یعنی دیپلماسی عمومی بکند این در حالی است که بکام در زمانی که فوتبالیست بود انقدر پول نگرفت که الان دارد می گیرد.

بحث من با دوستانی که در فدراسیون فوتبال یا سازمان لیگ یا دوستانی که در وزارت امور خارجه هستند این است که بحث فوتبال در دیپلماسی عمومی را جدی گرفته اما متاسفانه خیلی خیلی در این موضوع ضعیف هستیم.

وی گفت: به نظر من وزارت امور خارجه باید یک نماینده در فدراسیون فوتبال داشته باشد تا فقط این بحث دیپلماسی عمومی را پیش ببرد چون نفع این موضوع در نهایت برای دیپلماسی کلی کشور و هم ورزش و شادابی و غرور مردم تمام شده و خیلی اتفاق خوبی است و این کارهایی هم که ما می کنیم برهمین اساس است هرچند چند ما دوستانه و بر اساس ارتباطات این اتفاقات را رقم می‌زنیم و از طریق ارگان خاصی این کارها نمیشود اما این ارتباطات را هم می‌توانیم خالصانه در اختیار دیپلماسی عمومی ورزشی کشور قرار داده تا بتوان از از این موارد استفاده خوبی کرد.

اما این ارتباطات را هم می‌توانیم خالصانه در اختیار دیپلماسی عمومی ورزشی کشور قرار داده تا بتوان از از این موارد استفاده خوبی کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه