English

دوئل ۳ امتیاری یحیی و ساکت در سکوت آزادی

در روز پایانی هفته سوم مسابقات لیگ برتر، پرسپولیس در آزادی میزبان نساجی است.

دوئل ۳ امتیاری یحیی و ساکت در سکوت آزادی

 به گزارش خبرگزاری موج، تیم های فوتبال پرسپولیس و نساجی در حالی دومین بازی لیگ خود را شروع می کنند که هر دو تیم سه امتیاز بازی اول را از آن خود کرده اند.

نساجی در دیدار خانگی که به دلیل تعمیرات زمین شهید وطنی، در ورزشگاه شهدای ساری برگزار شده بود، با تک گل کریم اسلامی مقابل فجر سپاسی به پیروزی رسید و پرسپولیس در فولاد آرنا مقابل تیم فولاد خوزستان توانست با سه گل رضا اسدی، مهدی پاکدل و عیسی آل کثیر این تیم را شکست دهد.‌

 

پرسپولیس شکست ناپذیر مقابل نساجی

 

تقابل این دو تیم همیشه جذاب بوده است. آمار نشان می دهد دو تیم شش بار باهم بازی کرده اند که ماحصل آن سه برد برای پرسپولیس بوده و سه بازی هم به تساوی کشیده شده است.

شاگردان یحیی گل محمدی مصمم هستند تا در دیدار با نساجی به چهارمین برد خود مقابل این تیم دست پیدا کنند و ببرهای مازندران هم تمام تلاش خود را خواهند کرد تا اولین پیروزی خود را رقم بزنند.

نساجی در دومین بازی خود مهمان تیمی خواهد بود که در پنج دوره اخیر لیگ برتر، پنج قهرمانی به دست آورده و ساکت الهامی با آگاهی از این موضوع می داند که چه ترکیبی را باید به میدان بفرستد. او که در بدو ورودش به نساجی چی ها قول داده بود تا این تیم را از سقوط نجات دهد و به قولش عمل کرده حال میخواهد تا در این فصل نتایج قابل قبولی کسب کند.

 

شرایط مطلوب تیمی نساجی

 

نساجی لیگ بیست‌ویکم را بر خلاف سه دوره قبلی بدون حاشیه‌های مرتبط با کادر مدیریتی و کادر فنی آغاز می‌کند و از این بابت با توجه به حمایت‌های مناسبی که مالک باشگاه از این تیم داشت، هواداران کم دغدغه‌ترین پیش‌فصل تیم محبوب خود را شاهد بودند.

ساکت الهامی ۸۰ درصد شاکله تیم خود را حفظ کرده است و با جذب چند بازیکن از امیدهای خود و تیمهای لیگ برتری، برای لیگ بیست و یکم خود را تقویت کرده اند.

از مهمترین خریدهای این فصل نساجی می توان به علیرضا حقیقی از تیم گل گهر و مسعود شجاعی بازیکن سابق تراکتور سازی و تیم ملی اشاره کرد و همچنین شاهرخ بیانی بازیکن اسبق سرخابی ها نیز به کادر فنی قائمشهری ها اضافه شده و در کنار الهامی به این تیم کمک می کند.

 

یاران مشترک دو تیم در ادوار مختلف

 

حسین رحمتی اولین بازیکن مشترک تیم های پرسپولیس و نساجی است که سال 56 و 57 در پرسپولیس بود و سپس به تیم نساجی پیوست.

بعد از حسین رحمتی بازیکنان بسیار به خصوص در 20 سال اخیر پیراهن مشترک تیم های فوتبال پرسپولیس و نساجی را بر تن کردند که از میان آنها می توان به امید عالیشاه، حسین ماهینی، علی شجاعی، محمد عباس زاده، میلاد سرلک، حامد لک، میلاد کمندانی، رضا نیک نظر، میثم بائو، نیما قویدل، شهاب گردان، محسن بنگر، مقداد قباخلو، علی علی پور، مهرداد کفش گری، ابراهیم تقی پور، امین آرام طبع، ابراهیم اسدی و فرهاد خیرخواه برخی از نفراتی هستند که در ادوار مختلف پیراهن هر 2 تیم فوتبال پرسپولیس و نساجی قائم شهر را بر تن کرده اند و رضا دهقانی آخرین بازیکنی است که از نساجی به پرسپولیس پیوست.

همچنین یحیی گل‌محمدی، سیدمجتبی حسینی، محمد دایی، حمید مطهری و مهدی هاشمی‌نسب که در پرسپولیس بازی کرده‌اند یا مربی بودند هم سابقه مربیگری در نساجی مازندران را دارند.

 

غایبین دو تیم

 

پرسپولیس همچون بازی گذشته، علی شجاعی را به دلیل مصدومیت روی نیمکت خود نخواهد داشت.

گفتنی است نعمتی هم که چند روزی کسالت داشت، با برطرف شدن کسالتش در تمرین سرخ پوشان شرکت کرده است و به احتمال زیاد می تواند پرسپولیس را در این بازی همراهی کند.

رضا دهقانی که قبل از بازی با الهلال عربستان دچار مصدومیت شده بود و در بازیها حضور نداشت، بعد از گذشت چند روز اکنون با پشت سر گذاشتن شرایط درمانی توانسته به تمرینات گروهی تیمش اضافه شود.

طبق اعلام پزشکان به این بازیکن، او قادر خواهد بود در دیدار چهارشنبه پرسپولیس مقابل نساجی در صورت صلاحدید کادرفنی به میدان برود. به نظر می رسد تیم فوتبال نساجی مازندران غایبی در این بازی ندارد.

با این اوصاف باید دید یحیی گل محمدی و ساکت الهامی برای کسب دومین سه امتیاز خود در بازی، از چه تاکتیکی استفاده خواهند کرد.

نساجی که شرایط بسیار مطلوبی دارد و از لحاظ روانی نیز به لطف مدیریت این تیم در آرامش هستند، با ترکیبی متشکل از جوان‌ها و باتجربه‌ها به مصاف پرسپولیس می رود.

در آن سو، تیم قهرمان ایران، چند ماه است با مشکلات عدیده ای گریبانگیر است. پنجره نقل و انتقالات این تیم به دلیل بدهی به کالدرون و دستیارانش، بسته است، مدیرعامل ندارد، اسپانسر ندارد و نتوانسته بازیکن مدنظرش را جذب کند, باید رو در روی تیم با روحیه و شاداب نساجی صف آرایی کند.

دیدار دو تیم پرسپولیس و نساجی از هفته دوم لیگ برتر چهارشنبه ۵ آبان ساعت ۱۸ در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد

 

فریده کریمی

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه