English

گزیده سیاسی مطبوعات در موج؛

شهروند: پروپاگاندای رسانه‌ای علیه رییسی لحظه‌ای متوقف نمی‌شود/ آرمان ملی:چرا لوایح FATF در دولت درحال خاک خوردن است؟

در گزیده سیاسی مطبوعات امروز از «شهروند» ، «آرمان ملی» و «آفتاب یزد» می خوانیم.

شهروند: پروپاگاندای رسانه‌ای علیه رییسی لحظه‌ای متوقف نمی‌شود/ آرمان ملی:چرا لوایح FATF در دولت درحال خاک خوردن است؟

به گزارش خبرگزاری موج ؛ «شهروند» در سرمقاله خود با تیتر «۷۲ درصد و بالاتر» نوشت: تارنمای گالوپ اعلام کرد که طبق نتایج آخرین نظرسنجی‌ها، ۷۲درصد از مردم ایران از عملکرد دولت آیت‌الله رئیسی رضایت دارند و آن را تایید می‌کنند.

افزایش محبوبیت رئیس‌جمهوری ایران بر اساس نظرسنجی موسسه گالوپ، در شرایطی که پروپاگاندای رسانه‌ای لحظه‌ای علیه او متوقف نمی‌شود؛ از یک سو ریشه در همتی شبانه‌روزی برای کاستن از مشکلات مردم دارد و از سوی دیگر حکایت از بازگشت هرچند اندک امید به جامعه ایران.

راز افزایش محبوبیت رئیسی در نظرسنجی‌های آمریکایی: ۱- واکسیناسیون و وفای به عهد رئیس‌جمهوری ۲- سفرهای استانی؛ دیدار چهره به چهره با مردم ۳- محبوبیتی که مبارزه با فساد آورده است

آرمان ملی

نگرانی آرمان ملی از عدم تصویبFATF 

«آرمان ملی» در گزارشی با عنوان «مگر نمی‌خواستید تصویبFATF به نام شما سند بخورد؟» نوشت: لوایح چهارگانه گروه ویژه اقدام مالی موسوم به FATF شاید یکی از فرسایشی‌ترین لوایحی بوده که تاکنون در یکی از نهادهای انقلابی کشور مانده، خاک می‌خورد و به نظر می‌رسد هنوز هم عزمی برای حل و فصل این لوایح و تصویب آنها وجود ندارد.

پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم به ریاست سید ‌ابراهیم رئیسی بسیاری بر این باور بودند که با روی کار آمدن دولتی اصولگرا تمام مسائل و توافقاتی که در دولت حسن روحانی با چالش و مشکل مواجه بود از جمله برجام و FATF در دولت بعدی به راحتی تصویب خواهد شد.

اگر دولت نگاهی به این لوایح و عزمی در جهت تصویب آن ندارد چه راه‌حل جایگزینی برای آن تدارک دیده است؟ آنچه مسلم است اگر همه تحریم‌ها نیز برداشته شود تا زمانی که ایران مقررات FATF را نپذیرد، نخواهند توانست با بانک‌های بین‌المللی ارتباط درست و موثری برقرار کند.

آفتاب یزد

نظرسنجی گالوپ، استخدام دختر نماینده و یک نکته

«آفتاب یزد» در گزارشی نوشت: همزمانی این دو خبر جالب توجه است:  -نتایج نظرسنجی مرکز افکارسنجی گالوپ نشان می‌دهد بیش از ۷۰ درصد ایرانی‌ها از عملکرد دولت جدید ایران رضایت دارند.

- جذب «نفیسه سنگدوینی»، فرزند رمضانعلی سنگدوینی نماینده مجلس گرگان و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در وزارت نفت.

طبعا دولت نوپای ابراهیم رئیسی اگر می‌خواهد خودی نشان دهد و ثابت نماید با دولت‌های سابق چه اصلاح طلب،چه اصولگرا و چه اعتدالی تفاوت دارد باید در این موقعیت‌ها تدبیر کند. وضعیت فساد،فقر و گرانی به شرایطی رسیده است که تاب و تحمل را از مردم گرفته و می‌توان تنها نقطه امید باقی مانده را همین دولت و وعده‌ها و شعارهایش دانست.

این دولت اتفاقا شرایط مناسب و فوق العاده‌ای برای تحقق وعده‌های خود دارد. تمام قوا و نهادهای دولتی و غیردولتی در یک راستا قرار گرفته‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه