English

نقدعلی در صحن مجلس:

اصلاح قانون انتخابات شوراها باید با نگاه حل مشکلات و مفاسد شوراها باشد

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس گفت: اصلاح قانون انتخابات شوراهای اسلامی کشور باید با نگاه حل مشکلات و مفاسد شوراها باشد و برای گزینش افراد باید فیلترهایی گذاشته شود تا شوراهای شهر تبدیل به شوراهای شهرداری ها نشوند.

اصلاح قانون انتخابات شوراها باید با نگاه حل مشکلات و مفاسد شوراها باشد

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور طی اخطار قانون اساسی، گفت: شوراهای اسلامی شهرها به عنوان سیاستگذار شهرداری ها هستند و شوراها باید برای مسائل راهبردی شهرداری ها تصمیم گیری کنند.

وی بیان کرد: متأسفانه شوراهای شهر به شوراهای شهرداری ها تبدیل شده اند و اعضای شورای شهر بعد از عضویت در شوراها معمولا در شهرداری ها و یا شرکت های تابعه سمت می گیرند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بسیاری از اعضای شوراهای شهر اصلا از حیطه کاری خود خبر ندارند و زمانی که از آنان سوال می پرسیم گویا هیچ خبری از مسائل شهری ندارند.

نقدعلی اظهارداشت: بر اساس اصل ۱۰۰ قانون اساسی، باید ما به گونه ای قانونگذاری کنیم که شوراهای شهر به عنوان پارلمان محلی برای شهرداری ها قانونگذاری کنند.

وی گفت: اصلاح قانون انتخابات شوراهای اسلامی کشور باید با نگاه حل مشکلات و مفاسد شوراها باشد و برای گزینش افراد باید فیلترهایی گذاشته شود تا شوراهای شهر تبدیل به شوراهای شهرداری ها نشوند.

محمدباقر قالیباف در ادامه جلسه در پاسخ به این تذکر، گفت: قطعا ایراداتی که شما مطرح می کنید به حق است و در جریان بررسی جزئیات طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها مورد توجه قرار می گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه