English

در گفتگو با موج مطرح شد؛

شکایت محسن کوهکن از دادستان لاهیجان

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با تاکید بر اینکه از دادستان لاهیجان شکایت کرده است، گفت: باید ثابت کند که آن ویلا را من ساختم.

شکایت محسن کوهکن از دادستان لاهیجان

به گزارش خبرگزاری موج، در روزهای اخیر اظهارات رضا رحمانی دادستان لاهیجان در همایش حفظ حقوق بیت المال مبنی بر اینکه "آن اقایی که در مجلس پرچم آمریکا را آتش می زند و در شمال باغات چای را آتش می زند به نظر من با آن آمریکایی فرقی ندارد" خبر ساز شد.

در همین رابطه خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج با محسن کوهکن نماینده لنجان که در این موضوع مورد اتهام قرار گرفته است، گفتگویی انجام داد.

کوهکن در این ارتباط گفت: حدود 13 سال قبل در این روستای مورد ادعا در شهرستان لاهیجان زمینی را در داخل روستا و در قالب طرح هادی روستایی خریدم. داخل این زمین یک ساختمان قدیمی 60 ساله و یک ساختمان مخروبه بوده که همان را اصلاح کردم.

وی افزود: در این مدت حدود 13 ساله، آن زمین را چند بار تعویض کردم و نهایتا امروز یک زمین 700 متری دارای پروانه ساخت در داخل حریم روستا و طرح هادی روستایی دارم که هنوز آن را نساخته ام و تصمیم دارم آن را بسازم.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: این ویلای مورد ادعا، زمینش متعلق به آقای اخوان کریمی بوده است. اینجا را یک آقایی خریداری می کند و بعد زمین را می فروشد به آقای غلامحسین محمدخانی.

کوهکن ادامه داد: آقای محمدخانی در سال 90 به مراجع ذیصلاح مراجعه کرده و مجوز قانونی برای دیوار کشی و ساخت بنا می گیرد. همان موقع دهیاری از منابع طبیعی درباره این ساخت و ساز سوال کرده و منابع طبیعی پاسخ داده است که این زمین مالک خصوصی دارد. یعنی اینکه دولت در مورد مالکیت آن ادعایی ندارد.

وی افزود: سوال دیگری مطرح شده بود مبنی بر اینکه آیا این ساختمان مجوز ساخت داشته است که در این مورد نیز اسناد و پروانه ساخت موجود است.

نماینده لنجان در مجلس تصریح کرد: این ملک را سپس من خریداری کردم. یعنی زمانی که آن را خریداری کردم، ساخت و ساز در آن انجام شده بود و این ساخت و ساز نیز با مجوزهای قانونی صورت گرفته بود. ضمن اینکه بعد از مدتی من این ساختمان را فروختم و امروز اساسا مالک آن نیستم.

دادستان لاهیجان چرا به وظائف خود عمل نکرده است؟

کوهکن در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: حرف من به آقای دادستان این است که بر فرض یک نماینده مجلس به نام محسن کوهکن به لاهیجان آمده و تخلف کرده است. یعنی زمین چای را به صورت غیرقانونی تصرف و در آن ساخت و ساز انجام داده است. جنگل را تخریب کرده و برج ساخته است. آقای دادستان شما عضو کمیسیون هایی هستید که می توانستید این ساخت و ساز را متوقف و حتی پس از ساخت، دستور تخریب بدهید. چرا به وظیفه خود عمل نکردید؟

وی افزود: آیا دادستان وظیفه دارد که در یک جلسه رسمی و در حضور رییس کل دادگستری موضوعی را مطرح و آن را به آتش زدن پرچم آمریکا ربط بدهد؟ سوال من این است که آیا شما از آتش زدن پرچم آمریکا ناراحت هستید؟

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی تصریح کرد: لذا زمانی که موضوع را متوجه شدم و این اظهارات را شنیدم، بلافاصله در همان روز 27 خرداد ماه از ایشان شکایت کردم. یک شکایت کردم به دادسرای عمومی تهران به خاطر اینکه ایشان به نوعی توهین کرده است. یک جمله ای هم می گوید که مصداق نشر اکاذیب است و می گوید باغات چای را آتش زده ام. به همین دلیل دو شکایت از ایشان در مراجع قضایی مطرح کرده ام.

کوهکن گفت: ضمن اینکه دادستان لاهیجان را به یک مناظره در صدا و سیمای مرکز رشت دعوت کردم تا ثابت کند که این ملک را من ساختم و مالک آن هستم.

وی افزود: دادستان لاهیجان می گوید که دادستان شمشیر است. ما هم می گوییم که دادستان شمشیر است، اما شمشیر که نباید شعار بدهد. باید عمل کند. باید برنده باشد و اگر تخلفی صورت گرفته، باید با متخلف برخورد کند. دادستان باید به مردم گزارش دهد که در حوزه قضایی من این تعداد تخلف صورت گرفته و  من نیز این برخوردها را انجام داده ام. شعار دادن که جز وظائف دادستان نیست. شما اگر تخلفی صورت گرفته، چرا برخورد نکردید و ساختمان را تخریب نکردید؟

برخی از آقایان ویلاهای 100 میلیارد تومانی در لواسان دارند

نماینده لنجان در مجلس ادامه داد: من به عنوان یک نماینده مجلس که چند دوره نماینده بوده و وکیل پایه یک دادگستری هستم، کلا هفتصد متر زمین در یک روستا دارد. در روستایی هم زمین دارم که مجموعه کسانی که در آنجا ساختمان دارند از اقشار متوسط جامعه هستند. این در حالی است که خیلی از همکاران ما و آقایان دیگر در لواسان ویلاهای 100 میلیاردی و 200 میلیاردی دارند.

کوهکن گفت: می گویند این ویلا لاکچری است. لاکچری بودن یک ویلا تعریف دارد. سطح اشغال این ساختمان 9 متر در 10 و نیم متر است. یعنی طبقه اول 90 متر بیشتر نمی شود. چون در شیب بوده و پایه دارد و ایوان دارد، می گویند چه ویلای بزرگی است. اما نمی دانند که سطح طبقه اول آن 90 متر است.

وی اظهار داشت: من بعد از چهل سال کار کردن، رفتم در یک روستا زمین خریده ام و امروز نیز همین زمین 700 متری را دارم و دیگر این ساختمان متعلق به من نیست و آن را فروخته ام و به جای آن زمین 700 متری خریده ام. اموالم را هم به دستگاه قضایی به صورت شفاف ارائه داده ام. مسوولان می توانند اموالم را بررسی کنند و ببینند که مشروع بوده یا نامشروع.

متاسفانه بعضی ها فقط شعار می دهند

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تاکید کرد: متاسفانه بعضی ها در این جلسات حضور پیدا می کنند و به جای اینکه گزارش عملکرد بدهند، فرافکنی می کنند. یعنی به جای اینکه بگویند چه کاری کرده اند، مسائل فرعی را مطرح می کنند. به همین دلیل از دادستان لاهیجان شکایت کرده ام و این شکایت را تا آخر پیگیری می کنم.

کوهکن در پاسخ به این پرسش خبرنگار پارلمانی موج مبنی بر اینکه آیا در شمال کشور ویلایی دارد یا خیر؟ گفت: دارایی من در شمال کشور فقط یک زمین هفتصد متری است که دارای پروانه ساخت بوده و هنوز آن را نساخته ام.

وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار موج مبنی بر اینکه ارزش ریالی زمین فوق چه مقدار است؟ گفت: نهایتا 400 میلیون تومان ارزش دارد و هیچ ساختمانی هم در آن نیست و فقط پروانه ساخت دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه