English

رضا رحمانی:

تاکید ما بر حفظ تولید داخلى است

وزیر صنعت، معدن و تجارت تأکید ما بر حفظ تولید داخلى است و هر کالایى که در داخل وجود دارد باید واردات آن ممنوع شود.

تاکید ما بر حفظ تولید داخلى است

به گزارش خبرگزاری موج، رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در همایش روز ملی اصناف اظهار کرد: هدف‌گذاری سال گذشته برای ایجاد ۲۵۰هزار شغل در حوزه اصناف، محقق شده است و ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه در بخش صنعت و معدن، آماده افتتاح است.

به گفته وزیر صمت، رشد ۱۲ درصدى صدور پروانه‌هاى صنفى بیانگر این است که ما به تعهداتمان در بخش اصناف عمل کردیم.

رحمانی تصریح کرد: اصناف حلقه واسط بین تولیدکننده و مصرف کننده هستند از این رو باید شعار امسال را با فعالیت اصناف مرتبط کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مواد اولیه، نقدینگى و بازار مصرف سه محور اصلى تولید هستند و این در حالی است که وزارت صمت اهمیت ویژه‌اى برای آنها قائل است.

رحمانی با تأکید بر اینکه وزارت صمت در ٧محور برنامه دارد که رونق تولید در رأس آن است، افزود: ارتقای بازرگانى داخلى و توسعه صادرات، رونق بخش معدن، فناورى، اصناف، کسب و کار و تأمین مالى از دیگر محورهاى وزارت صمت در سال ۹۸ است.

وی گفت: تأکید ما بر حفظ تولید داخلى است و هر کالایى که در داخل وجود دارد باید واردات آن ممنوع شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: اگر کالایى بیش از حد گران شده ما مقصریم، اما اگر در حد افزایش نرخ ارز و شرایط موجود رشد داشته باید قبول کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه هر روز از سازمان حمایت گزارش قیمت ١٠٠ قلم کالاى پرمصرف را مى‌گیرم، اظهار کرد: قیمت شکر بیش از حد مصوب بود که دستور بر کاهش و تنظیم بازار را دادیم.

وی تصریح کرد: مذاکراتی هم درباره شکر با وزارت جهاد انجام داده‌ام، چراکه آنها مسئولیت تأمین و عرضه شکر را دارند؛ اما به هر حال قیمت شکر کاهش یافته، ولی هنوز به نرخ متعادل نرسیده است. در مورد گوشت و مرغ به این نرخ‌های مصوب در بازار کاملاً رسیده‌ایم.

رحمانی با بیان اینکه برنامه ایجاد سامانه مدیریت توزیع کالا در سطح کشور در دستور کار قرار دارد و سامانه افق را به همین منظور ایجاد کردیم، گفت: در بحث اصلاح قانون نظام صنفى هم کارهاى خوبى انجام شده و من پیگیر آن هستم.

وی گفت: به همه تشکل‌ها گفته‌ام که خودم را وکیل مدافع شما مى‌دانم، اما این رابطه دو طرفه است.

وزیر صمت گفت: امروز جنگ اقتصادی برقرار است و اصناف خط مقدم این جبهه هستند، بنابراین باید به این بخش توجه کرد. در عین حال باید نهضت ساخت داخلی را راه‌اندازی کرد که خوشبختانه این موضوع مورد توجه مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است.

رحمانی تصریح کرد: صادرات به کشور‌های همسایه از جمله اولویت‌های ما است و توجه به حوزه معدن، امسال در دستور کار ویژه وزارت صمت قرار دارد. بر این اساس، باید نهضت و انقلاب معدنی رخ دهد، چراکه علی‌رغم اینکه پتانسیل‌های خوبی وجود دارد، سیاه نمایی صورت می‌گیرد و در ماه‌های باقیمانده سال ۹۸ بالای ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه قابل بهره‌برداری، افتتاح خواهد شد و این رقم در حوزه صنایع و معادن در سه سال آینده به ۳۰۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت از آماده شدن پروژه‌ای با سرمایه‌گذاری بالغ بر یک میلیون دلار در حوزه فولاد خبر داد و گفت: این پروژه ظرف ماه آینده افتتاح می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی