English

وزیر کشور:

نمی‌توانیم مجموعه اقدامات برای برگزاری مراسم اربعین را کامل انعکاس دهیم

وزیر کشور گفت: نمی‌توانیم مجموعه اقدامات برای برگزاری مراسم اربعین را آنچنان که باید و شاید انعکاس دهیم.

نمی‌توانیم مجموعه اقدامات برای برگزاری مراسم اربعین را کامل انعکاس دهیم

به گزارش خبرگزاری موج، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در جلسه امروز ستاد اربعین اظهار کرد: نمی‌توانیم مجموعه اقدامات برای برگزاری مراسم اربعین را آنچنان که باید و شاید انعکاس دهیم، مردم از ابعاد برگزاری این مراسم مطلع نمی‌شوند.

وی ادامه داد: در ۲۰ روز، ۲ میلیون نفر از کشور به عراق جابه‌جا می‌شوند. انتقال این جمعیت و تامین امنیت و ارائه خدمات کار بزرگی است و ما باید کاری کنیم که مردم عظمت این کار را مشاهده کنند.

وی در ادامه افزود: در همه حوزه‌ها برای برگزاری اربعین نسبت به چهار سال گذشته جهش داشته‌ایم. در حوزه امنیت، مسائل زیرساختی، خدمات، فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی اقدامات خوبی انجام شده است اما مسیر پیش رو را باید به گونه‌ای دنبال کنیم که مردم با راحتی بیشتری به مراسم اربعین بروند. اگر همه پشت کار بیایند و زیرساخت‌ها فراهم شود، می‌توان سالی ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار زائر به مراسم اربعین اعزام کنیم.

وزیر کشور همچنین با بیان اینکه راهپیمایی اربعین موجب افزایش وحدت و هماهنگی و افزایش معنویت می‌شود، خاطرنشان کرد: در شرایط معنوی موجود در دنیا، جریانی شکل گرفته است که همه توجهات را به خود جلب کرده است. ما امسال با افزایش حدود ۵۰ درصد زائران غیرایرانی مواجه شدیم. این نتیجه انتقال پیام مراسم اربعین است، زیرا مردم دنیا تشنه معنویت هستند و محرم و اربعین هم جریان دینی و مذهبی اصیل است که ندای وجدان و دل و عقل بشریت است.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: وظیفه ما حل مشکلات راهپیمایی اربعین است. ما باید برای هر اقدام خود پروتکل داشته باشیم و همه باید در خدمت زوار باشیم. در حرکت عظیم اربعین حتما ضعف مشکلات داریم اما روند رو به بهبود است. در این روزها برخی در مورد اربعین دلسوزانه صحبت کردند و برخی هم مسائلی مطرح کردند که مثلا چراغی که به خانه رواست، به مسجد حرام است که تلقی ما این است که این برداشت‌ها بسیار سطحی و نارساست. عظمت مراسم اربعین وقتی بیشتر درک می‌شود که به اقدامات دشمن بنگیریم. دشمن در رسانه‌های خود این مراسم را بایکوت کرد و بازتابی نداد و اگر هم رسانه‌هایی به آن پرداختند برای بزرگ کردن اشکالات یا قراردادن شیعه در مقابل اهل سنت بود. آنها می‌خواستند اربعین را در مقابل حج قرار دهند در حالی که ما معتقدیم اربعین در طول حج است؛ اربعین مستحب اولی و حج جزو واجبات است. نگرانی دشمن از بسط و گسترش فرهنگ محرم و اربعین است.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه ما در این مراسم هیچ گونه مسئله امنیتی نداشتیم اما باید برای سال‌های آینده توجه بیشتری به مسائل امنیتی داشته باشیم، تصریح کرد: رئیس جمهور در مورد تقویت زیرساخت‌ها از جمله چهاربانده کردن جاده‌ها و ساخت پل دستور دادند و ما هم باید دستور ایشان را دنبال کنیم. ساماندهی موکب‌ها، آسیب‌شناسی دقیق از اربعین ۹۷ هدف‌گذاری مناسب در هر حوزه متشکل کردن مراسم اربعین و شکل‌گیری کاروان‌ها و غافل نشدن از مسائل فرهنگی را نیز باید دنبال کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه