English

رحمانی فضلی در جمع خبرنگاران:

امسال ۱۳ آبان را باشکوهتر برگزار خواهیم کرد

وزیر کشور گفت: درباره برنامه امسال 13 آبان هم گفت: ما امسال 13 آبان را با شکوه تر برگزار خواهیم کرد و این روز را با صدای بلندتری به جهانیان اعلام کنیم.

 امسال 13 آبان را باشکوهتر برگزار خواهیم کرد

به گزارش خبرگزاری موج، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور امروز در حاشیه جلسه هیات دولت درباره  اقدامات انجام شده برای بازگشت زائران اربعین حسینی، اظهار کرد: با تدابیر اندیشیده شده، زائران اربعین به تدریج به داخل کشور هدایت می‌شوند و تلاش شده است تا همه کارها از جمله خدمات رفاهی و حمل و نقل به خوبی انجام شود.

وی با اشاره به مشکلات پیش آمده برای توزیع ارز میان زائران افزود: این مسئله یک امر مستحدثه بود و از ابتدا در داخل ستاد مرکزی اربعین مطرح نبود و قرار نبود که ارز همراه به زائران داده شود، با وجود این، با تصمیم بانک مرکزی قرار شد مبلغی ارز با تخفیف به عنوان ارز همراه به زائران داده شود، لذا از حدود ۲ میلیون زائر برای حدود ۲۲۰ الی ۲۳۰ هزار نفر این نوع ارز در نظر گرفته شد.

رحمانی فضلی تاکید کرد: چون ما در داخل کشور دینار نداشتیم، قرار شد در داخل عراق شعبی برای توزیع ارز در نظر گرفته شود، در این جریان حدود ۲۴ ساعت در آنجا مشکلاتی پیش آمد که هم معاون اول رئیس جمهور و هم رئیس کل بانک مرکزی پیگیری کردند و به دو روز هم نکشید و حل شد.

وزیر کشور بیان کرد: اینکه به دو میلیون نفر زائر از سراسر کشور خدمات حمل و نقل، ترافیک، ویزا و نقل و انتقال از مرز ارائه شود، خیلی سخت است و مشکلاتی پیش می آید، اما امیدواریم با تجربه امسال، روند خدمت رسانی در سال‌های آینده بهتر باشد و امیدواریم با تجربه جدیدی که امسال کسب کردیم، سال آینده دیگر شاهد این مشکلات نباشیم.

رحمانی فضلی از دو دستور رئیس جمهور در نشست امروز هیئت دولت اظهار کرد: دستور اول مربوط به پروژه احداث پل خرمشهر به بصره بود که از روی رودخانه کرخه عبور می کند که در این خصوص آقای رئیس جمهور به وزیر راه و شهرسازی دستور پیگیری داد و مورد دوم نیز مربوط به جاده مهران به نجف اشرف بود، این جاده باریک است، لذا قرار شد مذاکراتی با طرف عراقی داشته باشیم که در صورت همکاری، چهار بانده شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال قرار بود مرز خسروی را نیز بازگشایی کنیم که تفاهم‌نامه ای هم امضا شده بود اما با توجه به تعویض دولت عراق، مسئله تأمین امنیت این مرز مشخص نبود.

رحمانی فضلی با بیان اینکه اگر بتوانیم در سال آینده مرز خسروی را هم باز کنیم مشکلات حوزه حمل ونقل کاملا حل خواهد شد اظهار کرد: باید تلاش کنیم این واقعه عظیم معنوی و اعتقادی را با ظرفیتی بسیار بالاتر از این برگزار کنیم.

وی تاکید کرد: به نظر من ما می‌توانیم تا ظرفیت 10 میلیون اعزام زائر را به کربلای معلی داشته باشیم که باید این موضوع زمان بندی شود، در ستاد کشور یک طرح جامع اربعین مطرح شده است، این طرح جامع را بخش‌های مختلف باید انجام دهند، ما  باید کاری کنیم  تا هر ساله بر شکوه و عظمت اربعین افزوده شود.

رحمانی فضلی درباره برنامه امسال 13 آبان هم گفت: ما امسال 13 آبان را با شکوه تر برگزار خواهیم کرد و این روز را با صدای بلندتری به جهانیان اعلام کنیم.

وی همچنین پیرامون آخرین وضعیت مرزبانان ربوده شده میرجاوه تاکید کرد: پیگیری‌ها ادامه دارد و اگر شرایطی ایجاد شود که نیاز به برخورد بیشتری باشد حتما انجام می‌دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی