English

کریمی قدوسی در گفتگو با موج خبر داد

کارشناسان وزارت خارجه در حال مذاکره با آمریکایی ها هستند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: علیرغم نهی مقام عظمای ولایت، خبر موثق داریم که کارشناسان وزارت خارجه در عمان مشغول مذاکره با همتایان آمریکایی خود هستند.

کارشناسان وزارت خارجه در حال مذاکره با آمریکایی ها هستند

جواد کریمی قدوسی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی موج درباره رفت و آمدهای جدید مسوولان وزارت خارجه ایران و عمان اظهار داشت: عمان تبدیل به یک خلوتگاهی برای آمریکایی ها و انگلیسی ها شده است و از این طریق سعی دارند تا به ایران دسترسی پیدا کنند.

وی افزود: اخیرا هم خبری مستند دریافت کردیم که بعضی از کارشناسان وزارت خارجه ایران با همتایان آمریکایی خود در عمان در حال مذاکره هستند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش خبرنگار موج مبنی بر اینکه آیا مذاکرات فوق پس از فرمان ممنوعیت هر نوع مذاکره با آمریکایی ها و در هر سطحی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی انجام شده است؟ گفت: بله این خبر جدید است.

کریمی قدوسی تصریح کرد: مذاکراتی که هم اکنون در عمان در حال انجام است، مشمول فرمان رهبری معظم انقلاب می شود و این ملاقات ها مطلقا اجازه ندارد و تلاشی است برای حفظ ارتباط با تیم ترامپ.

نظر قدوسی درباره مذاکره با آمریکا

وزارت خارجه تصور می کرد دموکرات ها در آمریکا پیروز می شوند

وی افزود: وزارت خارجه قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به این جمع بندی رسیده بود که دموکرات ها پیروز انتخابات هستند. بنابراین همه قول و قرارهایشان را با دموکرات ها بسته بودند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: زمانی که دموکرات ها رای نیاوردند و جمهوری خواهان در کاخ سفید مستقر شدند، دست آقای ظریف در ارتباط با تیم جدید کاملا خالی بود.

نظر قدوسی درباره مذاکره با آمریکا

تلاش ظریف برای ارتباط گیری با ترامپ از طریق لابی با نایاک

کریمی قدوسی گفت: ظریف با سابقه ای که در آمریکا داشت سعی کرد از طریق لابی هایی چون نایاک و حضور آقای غلامعلی خوشرو نماینده ایران در سازمان ملل تا با تیم ترامپ ارتباط برقرار کند.

وی افزود: پس از آنکه ترامپ از برجام خارج شد، وزارت خارجه باز هم تلاشش بر این بود که به تیم ترامپ وصل شود و حتی اصرار داشتند که مذاکره هم انجام شود.

حرفم درباره استفاده از مراجع برای مذاکره با آمریکا مستند بود

این نماینده مجلس اظهار داشت: حرفی که زدم مبنی بر اینکه به دیدار مراجع می روند و تلاش می کنند تا از آنها برای جلب نظر بزرگان برای مذاکره با آمریکا استفاده کنند، کاملا موثق و مستدل بود.

ظریف و جهانگیری می گویند بن بست داریم و باید با آمریکا مذاکره کنیم

کریمی قدوسی گفت: حرف هایی هم آنجا می زنند که ما اینجا با گوش خودمان و در جلسات غیرعلنی و حتی کمیسیون ها از مسوولان دولتی از جمله ظریف و جهانگیری شنیده ایم که می گویند مشکل داریم، بن بست داریم و باید برخی از مسائل مثل CFT را بپذیریم. باید تعامل کرد و یک جاهایی هم بحث مذاکره را مطرح می کنند.

وی تصریح کرد: امروز هر تلاشی برای ارتباط با آمریکایی ها برای مذاکره منجر به جری تر شدن طرف مقابل و تشدید تحریم ها و فشارها می شود و باید بپذیریم که فرمان ولایت در این حوزه بر اساس واقعیت های موجود و بر اساس مصالح کشور مطرح شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان تاکید کرد: بنابراین رفت و آمدهایی از این قبیل که رهبری معظم انقلاب صریحا رییس جمهور و وزارت خارجه را از انجام آن نهی فرمودند، در این شرایط مطلقا دارای توجیه نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
نویسنده:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • حیدر

    1 سئوال دارم.از لحاظ شما بن بست یعنی چه؟خب 2 ماه نتونستم 1 کیلو میوه بخرم.دیگه ملت چقدر باید ذلیل تر از این بشن .

  • مهدی

    به نظر من یاباید تاآخرین توان جلوی آمریکا ایستاد یا اینکه پشت میز مذاکره نشست هیچ حالت وسطی هم وجود ندارد!!!

  • وطنم ایران

    ترامپ تعادل وثبات رفتار سیاسی ندارد، البته در کار تجارت موفق است و در عالم تجارت اهل گفتگو - اما نه به شیوه گاو شیرده برای ما. فکر میکنم با یک سازوکار وشیوه ای جدید ومعقول به غیر از برجام بی ثبات، بشود به یک توافق با ثبات ودر راستای منافع ملی دست پیدا کرد و مانند کشور کره جنوبی که به پیشرفت های موثری در مقابل حتی قدرتی مثل آمریکا دست پیدا کرد.
    نظر بنده شخصی است وکارشناسان در این حوزه باید نظر دهند.

    با تشکر

  • ناشناس

    انشالله که مذاکره انجام شود خدایی مردم دارند له میشوند .دشمنی وخصومت با امریکا دیگر بس است هیچ نتیجه ای نگرفتیم فقط اتلاف منابع کشور

  • ناشناس

    مذاکره بایدبه نفع طرفین باشد نه اینکه یکی نظرش را تحميل کند آمریکاثابت کرده دشمن ایران وایرانی است هیچ وقت روراست نبوده

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه