English

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس؛

ممنوعیت مذاکره با آمریکا بر اساس واقعیت های موجود است

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ممنوعیت مذاکره ایران و آمریکا که فرمان آن را رهبری معظم انقلاب صادر فرمودند، بر اساس واقعیت های موجود انجام شده است.

ممنوعیت مذاکره با آمریکا بر اساس واقعیت های موجود است

احمد شوهانی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری موج، اظهار داشت: ما در طور چهل سال اخیر در چند نوبت تجربه مذاکره با آمریکایی ها را داریم که مهمترین و ملموس ترین آن مربوط به مذاکرات برجام است و امروز همه جهان سرنوشت و سرانجام این مذاکره را می بینند.

وی افزود: در مسئله برجام نه تنها ایران و آمریکا که پنج قدرت بزرگ جهانی نیز حضور داشتند و همه این کشورها، از دولت آمریکا پای معاهده را  امضا کردند. اما امروز همه می بینیم که دونالد ترامپ بدون هیچ دلیل و منطقی، قرارداد برجام را که به امضای 7 کشور رسیده است را نادیده گرفته و زیر قول و عهد و پیمان ها می زند.

این تحیلگر مسائل سیاسی تصریح کرد: پیش بینی شرایط فوق چندان سخت نبود و بسیاری می دانستند که آمریکایی ها هرگز بر عهد و پیمان خود استوار نخواهند بود و هرگاه منافع نامشروع این کشور اقتضا کند، بدعهدی و بدقولی می کنند.

شوهانی گفت: در زمان مذاکره برجام نیز رهبری معظم انقلاب بارها فرمودند که من به این مذاکره و نتیجه آن اعتمادی ندارم، اما متاسفانه عده ای مدام اصرار کردند و امروز نیز خودشان نتیجه اصرارها را دیده اند.

وی در پاسخ به این پرسش که نتیجه تنش های میان تهران و واشنگتن پس از فرمان صریح رهبری عظیم الشان انقلاب اسلامی را چگونه ارزیابی می کنید، گفت: به طور قطع آمریکایی ها بر توطئه ها و تهدیدها و تحریم های خود علیه ملت ایران اضافه خواهند کرد و این کار آنها نیز چندان عجیب نیست و چهل سال است که به رفتارهای سران کاخ سفید عادت کرده ایم.

شوهانی نماینده مجلس

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: مهم این است که ما در داخل کشور چگونه رفتار کنیم و به طور قطع با وحدت و اتحاد و بهره مندی از مدیریت صحیح در عرصه سیاسی و به ویژه مدیریت کارآمد در عرصه اقتصادی می توانیم مشکلات را برطرف کنیم.

شوهانی در ادامه با اشاره برخی اظهار نظرها در داخل کشور مبنی بر انجام مذاکره با آمریکا گفت: در حال حاضر بسیاری در داخل کشور قبول کرده اند که مذاکره با آمریکا هیچ فایده ای ندارد و آن دسته معدودی هم که هنوز به نتیجه نرسیده اند، باید بدانند که فرمان رهبری معظم انقلاب اسلامی بر اساس واقعیت های موجود صادر شده و اگر کوچک ترین امیدی خوش قولی آمریکایی ها وجود داشت، معظم له این فرمان را صادر نمی فرمودند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه