English

نماینده تهران در واکنش به پیامک های تهدیدآمیز؛

چرا مدعی العموم با هتاکان و تهدیدکنندگان برخورد نمی کند؟

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: چگونه وقتی به رییس یک قوه توهین می شود، مدعی العموم شخصا شکایت می کند، اما توهین و تهدید نمایندگان و ارسال پیامک های تهدیدآمیز نیاز به شکایت مستقیم مجلس دارد؟

چرا مدعی العموم با هتاکان و تهدیدکنندگان برخورد نمی کند؟

احمد مازنی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج در واکنش به اظهارات فرماندهی پلیس فتا مبنی بر اینکه تاکنون درباره پیامک های تهدیدآمیز مجلس شکایتی انجام نداده و علت عدم رسیدگی به این پرونده نیز عدم شکایت مجلس است، گفت: یک نفر به طور رسمی اعلام کرده است که مسوول تهیه و پخش این پیامک هاست. مثل اینکه این فرد هیات و حسینه ای دارد و رسما مسوولیت آن را بر عهده گرفته است.

وی با اشاره به پیامک های تهدیدآمیز افزود: اگر کار ایشان قانونی است، بگویند تا ما هم از آن حمایت کنیم و اگر غیر قانونی است، پلیس فتا چرا منتظر است تا نمایندگان شکایت کنند؟ مگر بر اساس قانون توهین به روسای قوا و نمایندگان مجلس و وزرا جرم نیست؟ چرا دادستانی ورود نمی کند و پلیس فتا به وظیفه ذاتی خود عمل نکرده و منتظر شکایت ما هستند؟

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: چگونه وقتی جسارتی به رییس قوه قضاییه مطرح می شود، دادستان کل و دادستان تهران شخصا به عنوان مدعی العموم وارد می شوند و نیازی نیست که حضرات خودشان شکایت کنند، اما نمایندگان مجلس که به طور مداوم با زشت ترین کلمات مورد اهانت قرار می گیرند و بعد فردی اعلام می کند که این توهین ها را من ساماندهی کرده ام، هیچ کس اقدامی انجام نمی دهد؟

مازنی گفت: در اقدام دیگر شاهد هستیم در روز مهمی که مجلس جلسه علنی دارد، فراخوان می دهند و به طور غیر قانونی مقابل مجلس تجمع کرده و همان حرف ها را تکرار و به نمایندگان توهین می کنند. مثل اینکه این افراد از یک مصونیت آهنین برخوردار هستند.

نظر مازنی درباره پیامک های تهدیدآمیز

مگر با همسایه خود مشکل داریم که برویم به پلیس شکایت کنیم؟

وی ادامه داد: من متوجه منظور پلیس فتا نمی شوم که می گوید باید نمایندگان شکایت کنند. نماینده مجلس شخص حقیقی نیست که با همسایه خود مشکل دارد و برای رفع مشکل مجبور به شکایت باشد. نماینده مجلس در ایفای وظائف نمایندگی خود می تواند رای دهد. بعد به این نماینده مجلس می نویسند که در صف یزیدیان هستید و با عمر سعد محشور می شوی و یا اینکه منافق هستید.

نماینده تهران در مجلس گفت: اگر یک هزارم این الفاظ را به رییس قوه قضاییه بگویند، دستگاه قضایی برای برخورد با مجرم بسیج می شود که چرا به ایشان جسارت شده است. اما کسی از نمایندگان ملت دفاع نمی کند.

مازنی ادامه داد: تصور می کنم حرف پلیس فتا ، حرف متین و منطقی نیست و اگر اراده ای برای پایان دادن به رفتارهای غیرقانونی که متاسفانه به نام دین و اسلام و انقلاب و امام و رهبری انجام می شود، داشتیم، امروز شاهد این حجم از توهین به نمایندگان مجلس نبودیم.

شناسایی توهین کنندگان به مجلس سخت نیست

وی در پاسخ به این پرسش که باید با هتاکان چه برخوردی صورت گیرد؟ گفت: شخصا معتقدم که راه حل قضایی و پلیسی نیست. اگر چه دستگاه قضایی و پلیس وظائف ذاتی دارند و باید به آن عمل کنند، اما با برخورد قضایی مشکل حل نمی شود.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: من این افراد را هم دعوت به گفتگو می کنم و معتقدم که باید با هم گفتگو داشته باشیم. مگر در مجلس همه با هم یک نظر داریم؟ در مورد FATF نمایندگان نظرات مختلفی داشتند، اما پس از رای دادن در صحن مجلس، با هم در نمازخانه مجلس نماز جماعت را اقامه کردیم.

مازنی در پایان گفت: دعوای ما که بر سر مسائل دینی نیست. ما بر سر چگونگی اداره کشور اختلاف نظر داریم و امیدوارم با گفتگو این جنجال ها کاهش یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه