English

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس:

هرگونه تجمعی مقابل مجلس باید با مجوز رسمی باشد/ وزارت کشور موضوع تجمع مقابل مجلس را بررسی کند

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از وزارت کشور خواست تا تجمع روز گذشته مقابل مجلس در هنگام بررسی لایحه CFT را بررسی کند.

هرگونه تجمعی مقابل مجلس باید با مجوز رسمی باشد/ وزارت کشور موضوع تجمع مقابل مجلس را بررسی کند

احمد مازنی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج اظهار داشت: جلسه بررسی CFT یکی از بهترین جلوه های گفتگو و دموکراسی در کشور بود و توانستیم  جلوه های زیبایی از گفتگو میان موافقان و مخالفان را شاهد باشیم.

وی افزود: در این جلسه موافقان و مخالفان CFT مطالب خود را بیان کردند. البته گاهی احساسات غلبه کرد. اما در مقایسه با سنوات گذشته و با در نظر گرفتن اینکه برخی خیال می کردند این جلسه به تشنج کشیده می شود، در نهایت شاهد بودیم که همه جناح ها، هم در رفتار و هم گفتار تلاش کردند از منطق و از استدلال و رهگذر گفتگو برای کشف حقیقت مسائل را بررسی کنند.

نماینده تهران در مجلس در پاسخ به این پرسش که سرنوشت لایحه FATF و CFT را چگونه پیش بینی می کند، گفت: این لوایح در مجلس تصویب و بخشی از آن در شورای نگهبان تایید شده است. در مورد CFT نیز نشنیده ام که شورای نگهبان و یا مجمع نظری داشته باشند. به طور قطع آنها نیز بر اساس خرد جمعی و با در نظر گرفتن مصالح جمعی تصمیم گیری خواهند کرد.

مازنی در خصوص تجمعی که روز گذشته مقابل مجلس و در مخالفت با لوایح چهارگانه از جمله CFT نیز گفت: من داخل مجلس بودم و از تعداد آنها اطلاع ندارم. اما از وزارت کشور انتظار دارم که قانون را رعایت کند.

وی تصریح کرد: اگر قرار است تجمعی در مقابل مجلس برگزار شود، باید طبق قانون و با اخذ مجوز باشد. نمی دانم در این مورد خاص مجوزی صادر شده و یا چه کسی متولی آن است، اما می دانم که دیگران می خواستند تجمع های مشابه برگزار کنند، اما موفق به اخذ مجوز نشدند. بنابراین قانون باید در مورد همه یکسان باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه