English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

حرف و حدیث ها درباره سخنگوی جدید دولت/ واعظی یا رحمانی فضلی محتمل ترین گزینه های جایگزینی نوبخت

پس از استعفای محمدباقر نوبخت از سمت خود، حرف و حدیث ها برای شناختن سخنگوی جدید دولت افزایش یافته است.

حرف و حدیث ها درباره سخنگوی جدید دولت/ واعظی یا رحمانی فضلی محتمل ترین گزینه های جایگزینی نوبخت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، افزایش مشکلات اقتصادی کشور اگرچه منجر به التهاب در فضای سیاسی کشور گردید، اما موجب نشد تا مسائل سیاسی به فراموشی سپرده شود. البته مشکلات و معضلات اقتصادی به طور مستقیم در حوزه سیاسی اثرگذار بوده و یکی از نشانه های آن استعفای محمدباقر نوبخت از سمت سخنگویی دولت است.

نوبخت امروز طی مطلبی در فضای مجازی از قبول شدن استعفای خود خبر داده و نوشته است: همانگونه که پیشتر هم گفته بودم کم اثر کردن فشارهای اخیر دشمنان و شرایط جدید اداره کشور، کار مضاعف همه مدیران را می طلبد.

در ادامه این مطلب آمده است: هر چند که تاکنون بر هر دو مسوولیت ریاست سازمان برنامه و بودجه و سخنگویی دولت تمرکز داشته‌ام و این دو نیز با یکدیگر همپوشانی بسیاری دارند، اما از رییس جمهوری درخواست کردم بدلیل شرایط جدید، اجازه دهند همه توان خود را صرف کمک به ایشان در حوزه برنامه و بودجه کنم و مسوولیت سخنگویی دولت را عزیز دیگری برعهده بگیرند، که خوشبختانه مورد موافقت ایشان نیز قرار گرفت.

انتشار این خبر موجب شد تا رسانه ها اقدام به گمانه زنی درباره سخنگوی جدید دولت کنند.

نخستین شایعه مربوط به انتصاب عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور به این سمت بود.

حرف و حدیث ها درباره سخنگوی جدید دولت

خبر انتصاب وزیر کشور به عنوان سخنگوی دولت را شنیده ام

در این ارتباط عبدالحمید خدری یکی از نمایندگان اصلاح طلب مجلس در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری موج، در رابطه با اخباری مبنی بر احتمال انتصاب وزیر کشور به عنوان سخنگوی دولت اظهار داشت: این مطلب را من هم شنیده ام، اما در حد شایعه است و از منابع موثق اطلاعاتی در این زمینه دریافت نکرده ام.

نماینده مردم بوشهر در خانه ملت تصریح کرد: پس از به جریان افتادن طرح استیضاح وزیر کشور، شنیده ام که قرار است وی به عنوان سخنگوی دولت نیز منصوب شود.

حرف و حدیث ها درباره سخنگوی جدید دولت

خدری در پاسخ به این پرسش که آیا رحمانی فضلی از وزارت کشور می رود، گفت: بر اساس آنچه که من شنیده ام، وی با حفظ سمت در این حوزه فعالیت خواهد کرد.

استیضاح وزیر کشور جدی نیست

خدری تنها نماینده ای نیست که استیضاح وزیر کشور را در شرایط فعلی مناسب نمی داند و حتی نمایندگانی هستند که طرح استیضاح رحمانی فضلی را از اساس جدی نمی دانند.

به عنوان نمونه مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی معتقد است که استیضاح وزیر کشور جدی نیست، چرا که تنها با 23 امضا اعلام وصول شده و طرح هایی که بیش از این امضا داشت، پس از بحث ها و گفتگوهای نمایندگان و وزرا، منتفی شده است.

وی که با خبرنگار موج گفتگو می کرد، اظهار داشت: طرح استیضاح وزیر کشور در مجلس جدی نیست، چرا که بسیاری از نمایندگان در پی رفع مشکلات اقتصادی هستند و استیضاح وزرای اقتصادی را مهمتر می دانند.

نام واعظی نیز به میان آمده است

این نماینده مجلس در خصوص شایعات مربوط به انتصاب رحمانی فضلی به عنوان سخنگوی دولت گفت: بر اساس آنچه من شنیده ام، به احتمال زیاد محمود واعظی به این سمت منصوب می شود.

سفر واعظی به تبریز

محمود واعظی هم اکنون رییس دفتر رییس جمهوری است و در دولت یازدهم به عنوان وزیر ارتباطات فعالیت می کرد.

لاهوتی در این زمینه گفت: احتمال اینکه محمود واعظی به جای نوبخت با حفظ سمت به عنوان سخنگوی دولت منصوب شود، بیش از گزینه های دیگر است.

شنیده های خبرنگار موج حاکی از آن است که نزدیکی واعظی به حسن روحانی احتمال انتصاب وی به عنوان سخنگوی دولت را شدت بخشیده و به احتمال فراوان طی روزهای آینده این انتصاب صورت می گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه