English

جزئیات نامه پورابراهیمی به روحانی

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در نامه ای به رئیس جمهور خواستار برگزاری جلسات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با حضور رئیس جمهور یا نماینده ویژه از سوی وی شد.

جزئیات نامه پورابراهیمی به روحانی

به گزارش خبرگزاری موج، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس طی نامه ای به رئیس جمهور خواستار تشکیل جلسات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و حضور رئیس جمهور شد.

محمدرضا پورابراهیمی داورانی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، در نامه ای به رئیس جمهور خواستار برگزاری جلسات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با حضور رئیس جمهور یا صدور حکم نماینده ویژه از سوی وی برای جایگزینی رئیس ستاد مذکور جهت برگزاری جلسات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز شد.

متن نامه به شرح ذیل است:

«باسمه تعالی

حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر حسن روحانی

رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام

احتراماً همانطور که مستحضرید مقام معظم رهبری در فرمان تاریخی خود در مورد مبارزه با پدیده مخرب قاچاق کالا و ارز فرمودند که "کانون مرکزی این مبارزه می بایست در سطح عالی و نزدیک به رئیس دولت و دارای اشراف قانون بر دستگاه های ذی ربط باشد"؛ از این رو قانونگذار در ماده ۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب ۱۳۹۲، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به منظور سیاستگذاری، برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت در حوزه اجرایی، پیشگیری و مبارزه قاچاق را متشکل از تمامی وزرا و روسای دستگاه های مرتبط تشکیل و مقرر نموده تا تصمیمات این ستاد پس از امضای رئیس جمهور و یا نماینده ویژه آن مقام برای تمامی دستگاه های اجرایی لازم الاجرا گردد.

با عنایت به اهمیت و جایگاه این ستاد مهم در کمک به فعالیت های اقتصادی سالم و افزایش ظرفیت تولید و اشتغال کشور و جلوگیری از بروز فساد ناشی از قاچاق کالا و ارز، به استحضار می رساند علی رغم گذشت بیش از چندین ماه از قبول مسئولیت توسط رئیس محترم ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در یکی از مراکز مهم اجرایی کشور، ادامه فعالیت این ستاد با واسطه مسئولیت همزمان، با مشکلات خاصی روبرو گردیده و همین امر پیگیری مصوبات ستاد از دستگاه ها را با مشکل مواجه کرده است. با عنایت به شرایط ذکر شده ادامه این وضعیت می تواند پیگیری امر مبارزه با قاچاق را با مشکلات جدی مواجه سازد.

بر این اساس خواهشمند است درخصوص اجرای قانون مبنی بر برگزاری جلسات با حضور حضرتعالی و یا صدور حکم نماینده ویژه برای جایگزینی جهت برگزاری جلسات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اقدام لازم با تسریع زمانی صورت پذیرد.

محمدرضا پورابراهیمی

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی»

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه