English

معاون رئیس جمهور در امور زنان در نشست خبری

در برنامه های جدید معاونت زنان بررسی وضعیت دختربچه ها لحاظ شده است

ابتکار گفت: در برنامه های جدید معاومن امور زنان بندی برای بررسی و توجه ویژه به وضعیت دختربچه ها درنظر گرفته است.

در برنامه های جدید معاونت زنان بررسی وضعیت دختربچه ها لحاظ شده است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، معصومه ابتکار در اولین نشست خبری خود به عنوان معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: امیدواریم در دولت دوازدهم همراه با اصحاب رسانه بحث آگاهی رسانی حوزه های مرتبط با زنان و خانواده با جدیت دنبال کنیم.  

وی افزود: مطالبه دیگر بحث فارغ التحصیلان زن جویای کار است که کمک به توان افزایی زنان در موضوع اشتغال را پیگیر خواهیم بود. 

ابتکار تصریح کرد: من برنامه ام را تحت عنوان زنان، خانواده و توسعه پایدار ارائه دادم. افزایش و کارایی ساختارهای مرتبط با زنان است که از اولویت های این برنامه به شمار می رود که یکی از این ساختارهای همین معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده است. هدف از این کار جلب مشارکت مردم و سازمان های مردم نهاد است. 

معاون رئیس جمهور در امور زنان افزود: وضعیت دیده بانی زنان و خانواده از دیگر برنامه ها است. اگر بخواهیم پیشرفتی حاصل کنیم باید شاخص ها را معرفی کرد و در این زمینه با مرکز آمار ارتباط تنگاتنگی خواهیم داشت. من مکاتباتی را با وزرا شروع کردم و از آنها خواستم که تعداد مدیران زن در مجموعه خودشان را  در راستای مصوبه رییس جمهور اعلام کنند که 30 درصد از مناصب مدیریتی در اختیار زنان بر اساس شایستگی قرار گیرد. 

وی اظهار داشت: 40 درصد کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست را زنان تشکیل می دهند که امیدواریم این تجربه تکرار شود. تقویت نهاد خانواده هم از جمله شاخص هایی است که در ستاد زن و خانواده پیگیری می شود. 

ابتکار خاطر نشان کرد: توزیع سرمایه اجتماعی که جریان سازی اجتماعی را می طلبد و با سازوکارهای رسمی از جمله آموزش و پرورش قابل اجرایی شدن است. منشور حقوق شهروندی برای زنان را با همکاری خانم مولاوردی دنبال می کنیم. بحث تامین امنیت زنان در برابر خشونت از دیگر برنامه های ما است که پیش از این نیز در این باره کارهای خوبی انجام شد. 

ابتکار به بند ویژه دختربچه ها در برنامه هایش اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط ویژه دختر بچه ها باید به بحث آموزش، ورزش و تفریح توجه خاصی کرد. 

وی همچنین به بحث محیط زیست اشاره کرد و افزود: باید زنان و دختران را در این حوزه توانمند کرد. توانمند سازی اقتصادی و فرصت های شغلی برای زنان نیازمند همکاری با سازمان های دیگر است که در دستور کار قرار دارد. 

وی افزود: امیدواریم نسبت 30 درصدی زنان در مجلس بعدی داشته باشیم و سهم آنان در کسب کرسی های نمایندگی ارتقا یابد. ما در بسیاری زمینه ها می توانیم دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه زنان را برای کشورهای منطقه ارائه کنیم. امروز نقش زنان در صلح و امنیت مهم است و بسیاری معتقدند دنیا نیازمند روح مادرانه است تا به صلح برسیم. 

ابتکار ادامه داد: نگاه ما نگاه ملی خواهد بود و صدای همه گروه ها و احزاب را می شنویم. برای ما مساله هویت مهم است و به بحث اقلیت ها و قومیت ها با حفظ سنت ها در دستور کار است. تلاش ما این خواهد بود که نظر مردم عملیاتی شود. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه