English

سلیمی در اخطار قانون اساسی

رئیس جمهور باید اسامی کل هیات وزیران را به مجلس معرفی کند

نماینده مردم محلات در مجلس با اشاره به اینکه یک نفر از وزرا معرفی نشده و این روند ناقص است، گفت: رئیس جمهور باید کتبا اسامی هیأت وزیران و نه بخشی از اعضا را به مجلس معرفی کند.

رئیس جمهور باید اسامی کل هیات وزیران را به مجلس معرفی کند

به گزارش خبرنگار  پارلمانی خبرگزاری موج، علیرضا سلیمی در نشست علنی صبح امروز (سه شنبه، 24 مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی با اشاره به اصل 133 قانون اساسی گفت: در این اصل عنوان شده مجموع وزرا از سوی رئیس جمهور تعیین و به مجلس شورای اسلامی معرفی می شوند.

نماینده مردم محلات مجلس شورای اسلامی با اشاره به ماده 204 آیین نامه داخلی مجلس تصریح کرد: در این ماده نیز عنوان شده رئیس جمهور کتبا اسامی هیأت وزیران و نه بخشی از اعضا را به مجلس معرفی می کند لذا یک نفر از وزرا معرفی نشده و این روند ناقص است.

 لاریجانی نیز در ادامه در پاسخ به اخطار نماینده مردم محلات در مجلس گفت: باید دید مراد از اصل قانون اساسی در این راستا چیست؟ و در این بین اصول را باید با یکدیگر تفسیر کرد؛ در این ماده عنوان شده وزرا از سوی رئیس جمهور تعیین شوند و در اصل 106 نیز عنوان شده دوباره هیأت وزیران باید رأی بگیرند، نصاب این است که از 50 درصد پایین تر شود لذا اگر این دو مورد را با یکدیگر جمع کنید به این معنا دست پیدا می کنید که اگر یک یا دو وزیر معرفی نشدند معنا این نیست که هیأت وزیران نیستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این راستا تصریح کرد: از نظر عقلایی هم باید این چنین تصمیم گرفت به عنوان مثال اگر تمام وزرا معرفی شدند اما برای یکی از آن ها مشکلی پیش آمد مانند امروز که آقای ربیعی در راه مجلس تصادف کردند در این صورت کابینه باید معطل بماند یا اینکه مجلس کار را ادامه دهد و تعیین تکلیف کند.

وی خاطرنشان کرد: تفسیر قانون اساسی با شورای نگهبان است از این رو می توانیم از این شورا تفسیر را دریافت کنیم اما برداشت بنده این است که اتفاق رخ داده خلاف قانون اساسی نیست و اخطار وارد نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه