English

تابش: بسترهای لازم برای سرمایه گذاری و کارآفرینی ایجاد شود

عضو هیات امنای دانشگاه یزد با اشاره به آمارهای امیدوارکننده رشد علمی کشور گفت: رتبه علمی ایران در جایگاه شانزدهم جهان قرار دارد و سرعت پیشرفت علمی ایرانیان 11 برابر متوسط جهانی است که در حال حاضر کشورمان را در رده 10 کشور برتر جهان در کسب المپیادهای مختلف و علومی همچون سلول‌های بنیادی و نانوفناوری قرار داده است.

تابش: بسترهای لازم برای سرمایه گذاری و کارآفرینی ایجاد شود

به گزارش خبرگزاری موج، محمدرضا تابش در مراسم تجلیل از برترین‌های کنکور سراسری سال ۱۳۹۵ شهرستان اردکان با تاکید بر ضرورت توجه به ظرفیت‌های کشور به خصوص در بخش علمی جهت تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی به عنوان گفتمانی ملی و فراگیر؛ باید اتکا به فرهنگ جهادی؛ تلاش برای ایجاد ارزش افزوده و تولید ثروت، افزایش بهره‌وری و ایجاد بسترهای لازم برای سرمایه گذاری و کارآفرینی، سر لوحه اقدامات همه مسئولان بویژه نخبگان و فرهیختگان قرار گیرد.

 نماینده مردم اردکان اضافه نمود: حرکت بر مدار نقشه جامع علمی کشور و تبدیل این نقشه راه به پروژه‌های علمی و پژوهشی کاربردی توسط محققین و دانشگاهیان بسیار مهم و ضروری است که می تواند در رسیدن به تولید و اشتغال پایدار در کشور مهم و موثر باشد.

تابش همچنین با تبریک موفقیت دانش آموزان اردکانی در آزمون سراسری و المپیادهای علمی کشور گفت: امروز شهرستان اردکان کانون تلاش و پیشرفت در قلب مرکزی ایران لقب گرفته است که امید به آینده در آن موج می زند و به مدد استعداد جوانان پرتوانش در مسیر ترقی و تعالی گام های بلندی بر می دارد.

وی با اشاره به نامگذاری سال جدید به اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال تصریح کرد: اردکان تجلی اراده معطوف به این سه راهبرد مهم و اساسی است که می تواند آینده ای روشن را برای منطقه رقم بزند.

تابش گفت: امیدوارم جوانان ما با تکیه بر علم و دین و اخلاق قله های دانش و فضیلت و معنویت را فتح کنند و نام اردکان را که سالهاست یادآور علم و فقاهت است پرآوازه‌تر کنند.

در این مراسم که نماینده مردم اردکان، مدیرکل آموزش و پرورش استان، مدیرکل نوسازی مدارس استان، امام جمعه و جمعی از مسوولان استان و شهرستان حضور داشتند از دانش آموزان برتر آزمون سراسری و معلمان آنان با اهدای لوح و هدایایی تجلیل به عمل آمد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه