English

فیشینگ با استفاده از اپلیکیشن‌های ازدواج موقت

با توجه به پیشرفت حوزه ارتباطات کلاهبرداران راه‌های متعددی را برای در دام انداختن کاربران در نظر گرفته‌اند که اخیرا این مورد در اپلیکیشن‌های دوستیابی و صیغه یابی بیشتر مشاهده می شود.

فیشینگ با استفاده از اپلیکیشن‌های ازدواج موقت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج؛ پس از فیلترشدن اپلیکیشن‌های خارجی که به منظور دوستیابی در بین جامعه رواج یافته بود؛ حالا این اپلیکیشن‌های داخلی هستند که به منظور در دام انداختن افراد، آن ها را ترغیب به استفاده از این نرم افزارها می کنند.

اپلیکیشن هایی که با کلمه "نزدیک" شروع می‌شوند از این دست نرم افزارها می باشند که امروز شاهد گسترش آن ها هستیم و به صورت کاملا قانونی در حال فعالیت هستند. مطابق الگوریتم در نظر گرفته شده، این اپلیکیشن‌ها افراد یک منطقه را با جنسیت‌ مختلف با یکدیگر متصل می‌کند و در فرایندهای بعدی این نرم افزارها کاربران به طور مثال برای استفاده از امکان گفتگوی خصوصی باید مبلغی پرداخت کنند.

اما ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود و همزمان با گسترش این نرم افزارها، اپلیکیشن‌هایی با نام مستقیم "صیغه یابی" مانند ویروس در بین بازارهای اپلیکیشن منتشر می‌شوند که کاربران را به درگاه‌های جعلی سوق می‌دهند و به بهانه فعال سازی توسط مجرمان حوزه، فیشینگ صورت می‌گیرد و علی رغم دستگیری اعضای باندهای مجرمانه در این حوزه، متاسفانه تعداد قربانیان این شگرد رو به افزایش است.

به همین منظور پلیس فتا برای جلوگیری از افزایش قربانیان این حوزه بارها اعلام کرده است که مجرمان با تبلیغ و انتشار لینک برنامه های  غیرقانونی، کاربران را به درگاه جعلی هدایت و ضمن سرقت اطلاعات و رمز کارت، اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب آنها می کنند.

تنها راه پیشگیری اطلاع رسانی به پلیس است که کاربران در صورت مواجهه با هر گونه‌ مورد مجرمانه و یا نابهنجار و غیراخلاقی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی مراجعه کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه