English

انجام ۱۳ هزار بازدید بهداشتی در طرح تشدید نظارت های بهداشتی توسط دامپزشکی خوزستان

مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان گفت: در طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان بیش از 13 هزار بازدید بهداشتی صورت پذیرفت.

انجام 13 هزار بازدید بهداشتی در طرح تشدید نظارت های بهداشتی توسط دامپزشکی خوزستان
به گزارش خبرگزاری موج خوزستان

، ناصر عسکری فرد مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: در زمان اجرای طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی از ۱۹ اسفند ماه سال 1402 لغایت 21 فروردین ماه 1403 13 هزار بازدید بهداشتی از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی در سطح استان صورت گرفته است.

عسکری فرد افزود: در این بازدید‌های بهداشتی بالغ بر 10 هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی مشکوک توسط کارشناسان بهداشتی استان ضبط گردید که از این مقدار بیش از 7 هزار کیلوگرم، برابر دستورالعمل‌های بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور معدوم سازی و از چرخه مصرف انسانی حذف گردید.

مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان در ادامه گفت: در این بازه زمانی بیش از 1300 تن گوشت قرمز و حدود 9500 تن گوشت مرغ کشتار روز در کشتارگاه‌های دام و طیور استان تحت نظارت‌های شرعی و بهداشتی کارشناسان دامپزشکی استان تولید و وارد بازار مصرف گردید.

ناصر عسکری فرد با اشاره به پلمب 7 واحد عرضه فرآورده خام دامی متخلف در طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی گفت: این واحد‌های متخلف بهداشتی با حکم مراجع قضایی استان پلمب گردیدند.

مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان تاکید کرد: هم استانی‌های گرامی در هنگام خرید به تاریخ تولید و انقضای فرآورده‌های خام دامی توجه داشته باشند و فرآورده‌های خود را از مراکز مجاز که تحت نظارت بهداشتی و شرعی دامپزشکی استان تولید می‌شوند خریداری نمایند و از خرید هرگونه گوشت و لاشه‌هایی که در کنار معابر و جاده‌ها به صورت غیرمجاز کشتار می‌شوند اکیدا خودداری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه