English

بسیج امکانات برای برگزاری امتحانات نهایی

فرماندار ویژه دزفول با اشاره به اهمیت برگزاری هرچه بهتر امتحانات نهایی در این شهرستان گفت: کمک به تجهیز حوزه‌های امتحانی در این شهرستان با بسیج تمام امکانات موجود به طور جدی دنبال شود.

بسیج امکانات برای برگزاری امتحانات نهایی
به گزارش خبرگزاری موج خوزستان

، علیرضا خردمند گفت: امتحانات نهایی و هماهنگ در این شهرستان باید در کمال آرامش برگزار شود تا به دانش آموزان اضطراب وارد نشود.

وی ادامه داد: خروجی نتایج امتحانات نهایی نشان دهنده اقدام‌های مجموعه آموزشی شهرستان و تلاش ۱۲ ساله دانش آموزان و خانواده آنها است به همین دلیل تجهیز مناسب حوزه‌های انتخابی و ایجاد فضای آرام در این حوزه‌ها مورد انتظار است.

فرماندار ویژه دزفول با اشاره به برنامه ریزی برای بزرگداشت هفته معلم در این شهرستان گفت: معلمان سنگربانان عرصه تعلیم و تربیت هستند و روز معلم فرصتی برای تجلیل از زحمات آنها است.

وی با تاکید بر لزوم برنامه ریزی برای حضور مسوولان شهرستان در مدارس و تجلیل از معلمان دزفول افزود: حضور مسوولان در مدارس علاوه بر تجلیل از معلمان و کادر آموزشی، فرصتی برای شناسایی و بازدید نزدیک از نقاط ضعف و کمبودهای مدارس و برنامه ریزی برای رفع این نواقص است.

مدیر آموزش و پرورش دزفول نیز گفت: امتحانات نهایی دزفول در ۴۰ حوزه و با حضور ۱۸ هزار دانش آموز همزمان با سراسر کشور در این شهرستان برگزار می‌شود.

امیر ظاهر طحان افزود: تعداد دانش آموزان شرکت کننده در آزمون‌های نهایی با توجه به برگزاری این آزمون‌ها در پایه‌های نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم از چهار هزار نفر در سال گذشته به ۱۸ هزار نفر در امسال افزایش یافته است.

وی با اشاره به ضرورت بسیج امکانات شهرستان برای برگزاری هرچه بهتر امتحانات نهایی ادامه داد: تجهیز حوزه‌های امتحانی با بهره گیری از تمام توان شهرستان به عنوان اولویت در حال پیگیری است.

مدیر آموزش و پرورش دزفول گفت: تکثیر اوراق امتحانی برخلاف سال‌های گذشته که به صورت متمرکز در شهرستان انجام می‌شد امسال دقایقی قبل از شروع آزمون با ارسال کد و رمز به حوزه‌های انتخابی، چاپ این اوراق در حوزه‌های امتحانی انجام می‌شود که این کار اگر چه موجب ارتقای سلامت این آزمون‌ها می‌شود نیاز به تامین تجهیزات چاپ و تکثیر در تمام این حوزه‌ها است که این موضوع با جدیت دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه آزمون‌های نهایی رقابتی سراسری و سرنشوت ساز برای دانش آموزان است، افزود: طراحی و تصحیح امتحانات نهایی متوسطه دوم به صورت کشوری است که این مهم بر اهمیت این امتحانات افزوده است.

ظاهر طحان با بیان اینکه نمرات آزمون نهایی متوسطه دوم امسال سهم ۵۰ درصدی در آزمون کنکور خواهند داشت، اظهارکرد: توصیه به خانواده‌ها در این ایام این است که با ایجاد فضای آرام در خانه و کاهش انتظارات از فرزندان خود بخشی از اضطراب تحمیلی به دانش آموزان را کاهش دهند.

وی با بیان اینکه تمام تمهیدات لازم در حال اتخاذ است تا آرامش کامل در حوزه‌های امتحانی این شهرستان ایجاد شود، افزود: تمام دستگاه‌ها به ویژه شهرداری، نیروی انتظامی، پلیس راهور، اداره برق و آبفا برای تامین زیرساخت‌ها و پشتیبانی لازم به حوزه‌های امتحانی در این شهرستان مسوولیت دارند.

فرماندار: تمام امکانات دزفول برای تجهیز حوزه‌های امتحانی بسیج شود

 دزفول ۸۰ هزار دانش آموز، ۴۰۰ فضای آموزشی و حدود چهارهزار و ۵۰۰ فرهنگی دارد که امسال رتبه‌های علمی پرورشی و آموزشی زیادی کسب کرده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه