English

برای ۳۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی الگوی کشت ارائه شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از ارائه الگوی کشت تابستانه برای ۳۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان خبر داد.

 برای ۳۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی الگوی کشت ارائه شد
به گزارش خبرگزاری موج خوزستان

، مجید نبی‌پور با بیان اینکه استان خوزستان در چهره اول با نفت و گاز معرفی می‌شود، گفت: در صورت توجه به ابعاد دیگر،  کشاورزی خوزستان تجلی یافته و تبدیل به خورشیدی درخشان خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه خوزستان ۶.۴ میلیون هکتار وسعت دارد و شامل تالاب‌های متعددی است، افزود: تالاب شادگان با ۵۶۰ هزار هکتار و تالاب هورالعظیم با ۱۲۰ هزار هکتار در این استان واقع شده‌اند.

نبی‌پور به وجود ۱.۳ میلیون هکتار اراضی بیابانی و شن‌زار در خوزستان اشاره کرد و ادامه داد: این استان دارای ۳۰۰ هزار هکتار شن‌زار، ۲ میلیون هکتار مرتع و یک میلیون هکتار جنگل است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان به وجود رودخانه‌های متعدد در استان اشاره و اضافه کرد: حدود ۲۸ میلیارد متر مکعب آب پشت سد‌های خوزستان موجود است که می‌توان با این ظرفیت بالا کشاورزی کرد.

وی با بیان اینکه پاییز سال گذشته حدود یک میلیون هکتار از اراضی خوزستان زیرکشت رفت، گفت: برای کشت تابستانه نیز الگوی کشت برای حدود ۳۰۰ هزار هکتار در نظر گرفته شده است.

نبی‌پور با تاکید بر ضرورت مدیریت زمین، زمان، آب، به‌کارگیری تحقیقات، افزایش بهره‌وری و توسعه صادرات، افزود: اقتصاد مردم استان با کشاورزی عجین شده و امیدواریم بتوانیم به‌درستی از این تشکل‌ها و نیروی مردمی در امر تولید استفاده کنیم.

وی می‌گوید: برای به‌کارگیری نیرو‌ها و استفاده بهینه از آنها، زراعت یک میلیون هکتار کشت در نظر گرفته شده و توسعه کشت سویا، نخیلات، گیاهان دارویی، تکمیل گلخانه‌های نیمه‌تمام، تکمیل صنایع تکمیلی و توسعه باغات در اراضی کشاورزی، لایروبی انهار در حوزه آب و خاک، توسعه آبیاری تحت فشار و تسطیح اراضی مدنظر است.

نبی‌پور ابراز امیدواری کرد با شیوه‌های نوین و تشکل‌های جدید، بتوانیم مردم را در این زمینه راهنمایی و از ظرفیت آنها باهدف دستیابی به اهداف موردنظر استفاده کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه