English

بیش از ۹۵ درصد مردم خوزستان باسواد هستند

معاون آموزش سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: طبق آمارکسب شده ۹۵.۳۳ درصد جمعیت استان باسواد هستند و میانگین کشوری ۹۸ درصد است.

بیش از ۹۵ درصد مردم خوزستان باسواد هستند
به گزارش خبرگزاری موج خوزستان

، اردشیر شریف‌زاده بیان کرد: در بسیاری موارد آمار بیسوادان و کم‌سوادان در استان از دستگاه‌های مختلف جمع‌آوری شده و در نهایت برای جذب آنها اقدام می‌شود.

وی با بیان اینکه بازه سنی بیسوادان زیر پوشش این معاونت ۱۰ تا ۴۹ سال بوده است افزود: از امسال بازه سنی افراد بیسواد مشمول سوادآموزی تا ۵۹ سال افزایش یافته است.

وی گفت: بر اساس همکاری بین این معاونت و سازمان نظام وظیفه در استان، ارائه کارت نظام وظیفه منوط به سواد داشتن فرد است و با اجرای این طرح در سال گذشته ۸۰۰ فرد بیسواد جذب کلاس‌های سوادآموزی شدند.

شریف‌زاده اظهار کرد: مهم‌ترین مشکل در مسیر جذب افراد بیسواد رغبت نداشتن این افراد برای سوادآموزی است.

معاون آموزش سوادآموزی آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: به همین دلیل در بسیاری موارد معلمان سوادآموزی به خانه‌های این افراد برای آموزش می‌روند.

شریف‌زاده با بیان اینکه بستر برای سوادآموزی این افراد به گونه‌ای فراهم شده تا مشکلی در این مسیر نداشته باشند اظهار کرد: هیچ هزینه‌ای برای سوادآموزی این افراد دریافت نمی‌شود و بر اساس نظر فرد زمان برگزاری کلاس‌ها تعیین می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به طرح دوشنبه‌های آموزشی در استان گفت: برای برنامه‌ریزی هرچه بهتر و بیشتر در حوزه سوادآموزی طرح دوشنبه‌های آموزشی در استان در حال اجرا است.

معاون آموزش سوادآموزی آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: در این طرح دوشنبه هر هفته عوامل سوادآموزی استان برای حضور در کلاس‌های آموزشی و یا نشست‌ها و هماهنگی‌ها گرد هم می‌آیند و این اقدام انسجام بسیار خوبی به برنامه‌های سوادآموزی استان داده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه