English

هشدار پلیس فتا درباره تهدیدات چهارشنبه آخر سال

رئیس پلیس فتا خوزستان در خصوص خرید، فروش و آموزش مواد محترقه در فضای مجازی هشدار داد.

هشدار پلیس فتا درباره تهدیدات چهارشنبه آخر سال
به گزارش خبرگزاری موج خوزستان

، سرهنگ علی حسینی در شرح این خبر بیان داشت: یکی از مراسم اصیل ایرانیان باستان، جشن چهارشنبه سوری بوده که با این جشن به استقبال جشن بهاری نوروز می‌رفتند که متاسفانه به علل مختلف این جشن و شادی خانوادگی تبدیل به اقدامات خطرناک از جمله استفاده از مواد منفجره و ایجاد مزاحمت و در نتیجه وقوع حوادث تلخ و ناگوار شده است.

وی افزود: طبق ماده ۱۲ قانون مجازات قاچاق سلاح و مهمات، هر گونه خرید، فروش، حمل و نگهداری، تبلیغ و توزیع انواع مواد محترقه و منفجره جرم می‌باشد و پلیس خدمتگزار نیز با افراد متخلف قاطعانه برخورد خواهد کرد. 

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: کلاهبرداران سایبری با تبلیغات گسترده و جذاب و طراحی درگاه پرداخت جعلی، سعی در فروش مواد محترقه در فضای مجازی می‌کنند و از آنجایی که متقاضیان خرید این اقلام، اکثرا کودکان و نوجوانانند، قربانیان را به این درگاه جعلی هدایت کرده و سپس حساب بانکی که اکثر مواقع متعلق به والدین است را خالی می‌کنند. بعد از دریافت وجه، کاربران را بلاک کرده و دیگر پاسخگوی آنها نیستند. 

سرهنگ علی حسینی خاطر نشان کرد: همه شهروندان محترم توصیه می‌کنیم که از هر گونه خرید، فروش و تبلیغ مواد منفجره و استفاده از آن خودداری نمایند، زیرا علیرغم لحاظ قانونی جرم هست و از لحاظ مالی و جانی هم خطرناک می‌باشد. همچنین والدین عزیز با نظارت بر فعالیت آنلاین فرزندان می‌توانند خاطرات چهارشنبه سوری را شیرین کنند و ان شاء الله چهارشنبه سوری را به چهارشنبه سوزی تبدیل نشود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه