English

۲۰ درصد گندم کشور در خوزستان تولید می شود

استان خوزستان تامین کننده ۲۰ درصد گندم کشور است.

۲۰ درصد گندم کشور در خوزستان تولید می شود
به گزارش خبرگزاری موج خوزستان

، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان در همایش آموزشی  عاملین ذی حساب، تشخیص و کنترل کیفی مراکز خرید گندم استان گفت: خوزستان در سنوات گذشته پرچم دار خرید تضمینی گندم و ۲ سال پیاپی رتبه برتر دانه‌های روغنی کلزا  را به خود اختصاص داده است.  

امید جهان نژادیان با اشاره به اینکه خوزستان نقش مهمی در تامین امنیت کشور را دارد،   افزود: استان خوزستان تامین کننده  حدود ۲۰ درصد از گندم کشور است.

وی ادامه داد:عملیات بزرگ خرید گندم در استان در یک بازه‌ی زمانی قریب به ۴۰ روز به طول خواهد کشید به همین  منظور جهت تسهیل در حمل و نقل محصول کشاورزان ۱۵۲ مرکز خرید در نظر گرفته شده تا در هر زمان آماده پذیرش محموله کشاورزان باشند.  

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان بیان کرد: صیانت از کالا‌های اساسی یکی از مهمترین اهداف شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران می‌باشد و به همین منظور قبل از ورود محموله به مراکز خرید، کارخانجات و سیلو‌ها عاملین تشخیص و کنترل کیفی موظف هستند میزان افت مفید، غیر مفید، وزن، تشخیص حدود مجاز سن زدگی، سیاهک و ویژگی‌های ظاهری گندم و دانه‌های روغنی را بررسی کرده تا راه‌های سو استفاده افراد سودجو گرفته شود و از ورود هر گونه گندم یا کلزایی که مشکل داشته باشد جلوگیری شود و نهایتا تنها محصول با کیفیت در مراکز ذخیره سازی استاندار وارد شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه