English

شهدا هیچ چیز جز عزت مردم نمی خواستند

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: مردم عزیز از شهدا بخواهید تا در سرزمین نور حالتان را تغییر دهند شهدایی که چیزی جز عزت مردم سرزمینشان نمی‌خواستند.

شهدا هیچ چیز جز عزت مردم نمی خواستند
به گزارش خبرگزاری موج خوزستان

، سردار" احمدرضا رادان" در جشنواره ملی ره آورد سرزمین نور ضمن عرض خیرمقدم به خانواده معزز شهدا، جانبازان، همکاران فراجا و خانواده‌های محترمشان، همه مسئولین و اعضای شورای تامین شهرستان خرمشهر گفت: خوشحالم که توفیق رفیق شد که امشب در جمع نورانی شما در این مکان مقدس و نورانی باشم.

وی با تشکر از کلیه دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره اظهار داشت: دو تا کلمه‌ای که خیلی خودشان را نشان می‌دهند یکی کلمه "ره اورد" و دومی "سرزمین نور " است حال برای فهم بهتر این دو کلمه این سوال را مطرح می‌کنیم که چرا این مناطق غرب و جنوب غرب تبدیل به سرزمین نور شد و جا‌های دیگر نشده است؟

این مقام ارشد انتظامی افزود: در روزگاری نه چندان دور ده‌ها دشمن با هزاران امکانات قصد تصرف سرزمین ما را کردند. به ظاهر کشور عراق، اما در اصل بیش از ۵۰ کشور بودند آن هم درحالی که کشور ما تازه انقلاب شده و ارتش انسجام خود را از دست داده بود. چندین لشکر رزمی -زرهی و پیاده از طریق مرز‌ها وارد کشور شدند و غرب کشور هم ضد انقلاب نفوذ کرده بود و شهر‌هایی مثل سقز، مریوان، بانه و پاوه درگیر جنگ شهری شده بودند.

وی با اشاره به سقوط خرمشهر و محاصره آبادان در آن زمان گفت: دشمن تا دندان مسلح حضور خود را تثبیت کرد و در مقابل آن رزمندگانی کمتر تجهیز شده در مقابل آن‌ها ایستادند، اما آن‌ها یک قاعده داشتند که می‌گوید تو می‌توانی لشکر و تجهیزات کمی داشته باشی، اما با اذن الله اگر دل به ولی خود ببندی و مکتب حسینی داشته باشی، در برابر هر دشمن از جمله ۲۴ کشور مستقیم و ۳۴ کشور که غیر مستقیم حمایت می‌کردند ایستادگی و مقاومت کنی و این آغاز سرزمین نور است و این را رزمنده‌ها ثابت کردند.

 فرمانده کل انتظامی کشور تصریح کرد: رزمندگان دفاع مقدس این الهام را از مکتب حسینی گرفتند که اگر امام حسین علیه السلام با ۷۲ نفر در مقابل آن لشکر عظیم توانستند بایستند و دشمنان ذلیل باشند و حسین (ع) و یارانش عزیز باشند ما هم می‌توانیم و این بود که خرمشهر آزاد شد حال آنکه در هیچ عملیات نظامی نمی‌گنجید که با آن همه مانع خرمشهر آزاد شود، اما به زبان الهی و عشق الهی می‌شد و سرزمین نور به این صورت شکل گرفت.

وی چگونگی شکل گرفتن سرزمین نور را اینگونه تشریح کردند: رزمنده‌ها برای رفتن به روی مین جهت باز شدن معبر از همدیگر سبقت می‌گرفتند رزمندگان کانال کمیل، آب به آن‌ها نمی‌رسید لذا صحنه‌های واقعی کربلا را به نمایش گذاشتند و وقتی ذره آب رسید هیچ کدام نخوردند تا دیگری بخورد، قصه کانال کمیل خودش برای رسیدن به سرزمین نور بود اینجا به برکت خون رزمندگان خاک مقدس و سرزمین نور شده است.

سردار رادان با تلاوت آیه یا مقلب القلوب والابصار یا محول حول والاحوال حول حالنا الی احسن الحال اظهار داشت: مردم عزیز از شهدا بخواهید تا در سرزمین نور حالتان را تغییر دهند شهدایی که چیزی جز عزت مردم سرزمینشان نمی‌خواستند شهدا چتر محبتشان پهن شده است فقط باید بخواهیم حالمان را تغییر دهند هیچ رهاوردی بالاتر از این نیست که ما قسم بدهیم خون شهدا را که به حال ما دعا کنند تا شاید احسن حال شویم، در سرزمین نور دل وقتی جابه جا شود رهاوردی است که ما در اینجا کسب کرده‌ایم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه