English

تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگر در خوزستان

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: کار تبدیل وضعیت ۹ هزار ۲۱ نفر از فرزندان ایثارگر استان انجام شده است.

تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگر در خوزستان
به گزارش خبرگزاری موج خوزستان

، حسن نورانی با اشاره به انجام شده کار تبدیل وضعیت ۹ و ۲۱ نفر از فرزندان ایثارگر خوزستان در ۲ سال اخیر، گفت: در این زمینه رتبه نخست کشور را داریم و همه تلاش خود را برای جذب و تبدیل وضعیت فرزندان شهدا و ایثارگر انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه امسال یکهزار و ۷۵۲ درخواست از سوی خانواده شهدا و ایثارگران خوزستان در کمیسیون پزشکی بررسی شده است، افزود: این رقم نشان دهنده افزایش ۶۵.۲ برابری در این زمینه است، ضمن اینکه در یکسال و نیم اخیر، ۴ هزار و ۴۴ درخواست از سوی جانبازان استان در کمیسیون پزشکی مورد بررسی قرار گرفت.

نورانی به برگزاری کنگره ملی ۲۴ هزار شهید خوزستان در اسفندماه امسال اشاره کرد و ادامه داد: در این مدت بیش از ۲۸ هزار دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران در استان انجام شد و این رقم تا پایان سال به ۳۲ هزار مورد خواهد رسید.

مدیرکل بنیاد شهید خوزستان با اشاره به رشد ۴ برابری دیدار با خانواده شهدا نسبت به ۲ سال قبل، اضافه کرد: تعداد دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران نسبت به سال قبل، ۱۲ هزار مورد بیشتر شده است.

وی با به آمار ۲۴ هزار شهید خوزستان اشاره کرد و گفت: با توجه به سکونت برخی از والدین شهدا در استان‌های دیگر، درحال حاضر ۱۶ هزار پرونده شهید در این اداره کل موجود است، ضمن اینکه ۳۷ هزار و ۷۶۲ جانباز و ۲ هزار و ۶۹۷ آزاده در استان هستند.

نورانی با بیان اینکه بیش از ۶۰۰ هزار برگ سند شامل وصیت‌نامه، خاطره، دست نوشته و تصاویر شهدا احصا و جمع آوری شده که به صورت دیجیتالی ثبت و ضبط شده اند، افزود: تاکنون ۲ هزار و ۹۷۰ تاریخ شفاهی والدین شهدا، رزمندگان، ایثارگران و فرماندهان دفاع مقدس در استان جمع آوری شده که هر روز قبل از اذان مغرب از شبکه استانی خوزستان پخش می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت ۵ مرکز مشاوره در خوزستان، می‌گوید: امسال بیش از ۶۰ هزار نفر به صورت حضوری مشاوره دریافت کرده و این روند همچنان ادامه دارد، همچنین ۳۳۳ جلسه با موضوع آموزش خانواده برگزار شد.

مدیرکل بنیاد شهید خوزستان با اشاره به ساماندهی مزار شهدا بعد از ۴۰ سال، افزود: درحال حاضر قطعه ۳ گلزار شهدای اهواز ویژه شهدای عملیات محرم بازسازی و مسقف شده، ضمن اینکه قطعه ۷ گلزار شهدای اهواز در حال بازسازی و مرمت است.

حسن نورانی به رشد ۲ برابری برگزاری یادواره شهدا در خوزستان اشاره کرد و ادامه داد: در بحث برگزاری یادواره شهدا بیش از ۸۵۰ یادواره توسط بنیاد شهید برگزار شده که نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد ۲ برابری داشته ایم همچنین بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ یادوره توسط ارگان‌های مختلف استان برگزار شد.

وی با اشاره به رشد ۴ برابری برگزاری مسابقات قرآن کریم نسبت به سال قبل، اضافه کرد: همچنین در زمینه برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن و مرمت و ساخت مزار شهدا به ترتیب با رشد ۲.۵ و ۳ برابری مواجه بودیم.

به گفته نورانی؛ امسال برای ۴ هزار و ۵۷۰ نفر اردوی یک روزه و برای ۳۵۰ دانش آموز و دانشجوی استان اردو برگزار شد، همچنین برای اولین بار بیش از یکهزار و ۲۸۰ نفر از خانواده شهدای استان به عتبات عالیات اعزام شدند.

وی با اشاره به سهمیه ۳۰ درصدی جذب فرزندان شهدا و ایثارگر در ارگان ها، گفت: در حال حاضر بیش از ۱۱ هزار فرزند ایثارگر بیکار داریم، یکهزار و ۲۰۰ نفر آنها فرزند شهید و یا جانباز بالای ۷۰ درصد هستند که قرار است آزمون استخدامی آنها در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار شود.

نورانی با اشاره به اردوی یاد عزیزان و حضور خانواده‌های شهدا و ایثارگر در خوزستان، افزود: این اردو به خانواده شهدا و ایثارگران اختصاص داشته و قرار است اواخر امسال از مناطقی جنگی بازدید کنند.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی مرکز توانبخشی برای ایثارگران در منطقه کیانشهر اهواز، ادامه داد: این مرکز با مساحت ۴ هکتار در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید همچنین سال آینده یک خانه ایثار در شهرستان دزفول راه اندازی می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان اضافه کرد: شهدا در وصیت نامه خود به ۳ نکته کلیدی تبعیت از ولایت فقیه، حفظ نظام و حجاب تاکید داشتند که هر سه مورد باید ملاک کار ما باشد.

نوراین در پایان به موضوع انتخابات اشاره کرد و گفت: از مردم می‌خواهیم به خواسته شهدا و مقام معظم رهبری، یعنی حضور حداکثری در انتخابات عمل کنند

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه