English

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی:

رشد ۴۶ درصدی خرید گندم از کشاورزان خراسان رضوی

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی بیان کرد: اعتبار خرید این مقدار گندم از کشاورزان بالغ برپنج هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بوده است و در سال گذشته، کشاورزان ۱۲۷ هزار هکتار از زمین‌های زراعی آبی خود را تحت کشت قراردادند.

رشد ۴۶ درصدی خرید گندم از کشاورزان خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، وحیدرضا فریدونی؛ مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی در سخنانی اعلام کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا کنون، ۳۷۵ هزار و ۵۰۰ تن خرید گندم از کشاورزان داشتیم که نسبت به مدت مشابه آن که ۳۴۵ هزار تن بوده، با رشد ۴۶ درصدی خرید هراه بودیم.

فریدونی افزود: اعتبار خرید این مقدار گندم از کشاورزان بالغ برپنج هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بوده است و در سال گذشته، کشاورزان ۱۲۷ هزار هکتار از زمین‌های زراعی آبی خود را تحت کشت قراردادی بردند و با این اداره کل قرارداد بستند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی با اشاره به دلایل کاهش خرید گندم متذکر شد: همچنین در سال جاری علی‌رغم سرمازدگی، گرمای زیاد و کاهش بارندگی شاهد خرید گندم بیشتری بودیم.

وی تاکید کرد: برای تامین آرد مورد نیاز زائران و مجاوران در استان، ماهانه افزون بر ۶۲ هزار تن گندم برای تولید آرد مصرف می‌شود که آرد به دست آمده از ۳۱ کارخانه در پنج هزار و ۵۰۰ واحد نانوایی توزیع می‌شود.

فریدونی همچنین با اشاره به خرید دانه‌های روغنی کلزا خاطرنشان کرد: امسال سه هزار و ۴۰۰ تن خرید کلزا را داشتیم که در راستای نیل به خودکفایی در تولید روغن‌های خوراکی و گیاهی صورت گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه