English

معاون استاندار خراسان رضوی:

عامل اصلی پدیده گرد و غبار در خراسان رضوی خشکسالی است

معاون استاندار خراسان رضوی بیان کرد: اقدامات داخلی برای کنترل پدیده گرد و غبار از جمله بیابان زدایی و پایش دقیق مساله در حال انجام است اما همکاریهای بین المللی در این زمینه بویژه با شرایط افغانستان کار دشواری است.

عامل اصلی پدیده گرد و غبار در خراسان رضوی خشکسالی است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، جواد خدایی؛ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: پدیده گرد و غبار در استان یک مساله دیرینه است اما آنچه امسال به آن دامن زده، خشکسالی و تشدید آن است.

خدایی ادامه داد: از سال گذشته انجام اقداماتی برای سرعت بخشیدن به مواجهه با پدیده گرد و غبار در خراسان رضوی آغاز شد که از جمله آن تصویب طرح "مواجهه با پدیده گرد و غبار" در استان بود و در این راستا دستگاه های اجرایی اقدامات خود در این زمینه را آغاز کردند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: در این راستا برای نخستین بار سه ایستگاه سنجش گرد و غبار که مربوط به مصوبات سفر رئیس جمهوری به خراسان رضوی بود، فعالیت خود را آغاز کرد که شامل سه ایستگاه سنجش گرد و غبار در شهرستان‌های سرخس، خواف و نیشابور این استان بود که نصب و فعال شد.

وی در همچنین متذکر شد: از سوی دیگر ۲ منشا جدی خارجی برای تشدید پدیده گرد و غبار در خراسان رضوی وجود دارد که شامل بیابان "قره قوم" در کشور ترکمنستان و بیابانی در سمت هرات در کشور افغانستان است.

بیابانهای خراسان رضوی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: تلاش داریم با برنامه ریزی انجام گرفته در این خصوص اقدامات مشترکی را با کشورهای مزبور برای کنترل پدیده گرد و غبار داشته باشیم که در این زمینه مراودات بین المللی انجام گرفته و وزارت امور خارجه نیز سفرهایی به همین منظور به کشورهای مزبور داشته است.

خدایی در خاتمه گفت: اقدامات داخلی برای کنترل پدیده گرد و غبار از جمله بیابان زدایی و پایش دقیق مساله در حال انجام است اما از یک سوء همکاریهای بین المللی در این زمینه بویژه با شرایط افغانستان کار دشواری است و از سوی دیگر کاهش بارندگی ها و تشدید خشکسالی در سال جاری باعث بروز بیشتر مساله گرد و غبار شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه