English

رییس جهاد کشاورزی تربت‌حیدریه:

پیش بینی تولید ۷۵ تن گوشت ماهی در تربت حیدریه

رییس جهاد کشاورزی تربت‌حیدریه بیان کرد: پرورش ماهیان گرمابی و سردابی با توجه به ظرفیت زیادی که در استخرهای ذخیره آب وجود دارد می‌تواند بستر مناسبی برای تولید گوشت سفید در خراسان رضوی باشد.

پیش بینی تولید ۷۵ تن گوشت ماهی در تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، سیدمحمد نجفی رییس جهاد کشاورزی بخش جلگه رخ شهرستان تربت‌حیدریه در خبری اعلام کرد: افزون بر ۸۷ هزار قطعه بچه ماهی از نوع سردابی در ۹ استخر ذخیره آب این خطه، از ابتدای امسال تاکنون رهاسازی شده است.

نجفی همچنین اضافه کرد: امیدواریم در پایان دوره پرورش که آبان ماه پیش روست از این میزان ۷۵ تن گوشت سفید استحصال شود و هم اکنون افزون بر۵۰۰ استخر ذخیره آب کشاورزی در بخش رخ وجود دارد.

رییس جهاد کشاورزی بخش جلگه رخ شهرستان تربت‌حیدریه تاکید کرد: پرورش ماهیان گرمابی و سردابی با توجه به ظرفیت زیادی که در استخرهای ذخیره آب وجود دارد می‌تواند بستر مناسبی برای تولید گوشت سفید در خراسان رضوی باشد.

وی افزود: توسعه پرورش ماهی در استخرها، ضمن تولید محصول ارگانیک، تاثیر زیادی در افزایش درآمد کشاورزان و افزایش سرانه مصرف ماهی دارد و پرورش ماهیان گرمابی در استخرهای یاد شده علاوه بر کمک به معیشت خانواده‌ها، باعث غنی شدن آب برای مصارف کشاورزی می‌شود.

نجفی تصریح کرد: این استخرها با بهره‌وری بالا، نقش مهمی در افزایش تولید و بهره‌برداری ماهی دارند و با اجرای این طرح گام‌های موثری در راستای تولید گوشت سفید و توسعه اشتغال پایدار برداشته می‌شود.

رییس جهاد کشاورزی بخش جلگه رخ شهرستان تربت‌حیدریه ابرازداشت: پروش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی همچنین باعث توسعه آبزی پروری و بهره‌برداری بهینه از منابع آبی موجود و نیز غنی‌سازی آب استحصالی برای مصارف کشاورزی می‌شود.

نجفی یادآورشد: بخش رخ به مرکزیت رباط سنگ با جمعیتی افزون بر ۳۷ هزار نفر، ۵۳ روستا، ۲ شهر، ۴۷ دهیاری و ۲۰۲۲ کیلومتر مربع وسعت در ۳۵ کیلومتری شهرستان تربت‌حیدریه واقع است و مرکز ثقل کشاورزی شهرستان تربت‌حیدریه محسوب می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه