English

نماینده مردم کاشمر در مجلس:

مسیر جهاد دانشگاهی راه حل مشکل بیکاری و اشتغال است

نماینده مردم کاشمر در مجلس بیان کرد: راه حل مشکل بیکاری و اشتغال در مراکز دانشگاهی دقیقا همین مسیری است که جهاد دانشگاهی از گذشته تا به حال در پیش گرفته است.

مسیر جهاد دانشگاهی راه حل مشکل بیکاری و اشتغال است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حجه الاسلام والمسلمین جواد نیک‌بین عضو کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم کاشمر در مجلس تاکید کرد: پژوهش‌های جهاد دانشگاهی و اعتماد این نهاد به جوانان کاربردی است و از بزرگترین مزایای جهاد دانشگاهی نسبت به دیگر مراکز علمی کشور، کاربردی نمودن فعالیت‌های پژوهشی در این نهاد است.

حجه الاسلام نیک‌بین همچنین افزود: در واحدهای جهاددانشگاهی، به صورت کاربردی بر روی موضوعات خاص هر منطقه کار می‌شود و باید تمامی مراکز دانشگاهی برای افزایش اشتغال در کشور مسیر جهاددانشگاهی را در پیش گیرند.

نماینده مردم کاشمر در مجلس متذکر شد: از بزرگترین مزایای جهاد دانشگاهی نسبت به دیگر مراکز علمی کشور، کاربردی نمودن فعالیت‌های پژوهشی در این نهاد است و تقویت روحیه جوانان جز با سپردن کارها به آنان محقق نمی‌شود.

وی افزود: راه حل مشکل بیکاری و اشتغال در مراکز دانشگاهی دقیقا همین مسیری است که جهاد دانشگاهی از گذشته تا به حال در پیش گرفته است و اگر تمامی مراکز دانشگاهی همین شیوه را در پیش گیرند، بسیاری از مشکلات اشتغال کشور به راحتی حل می‌شود.

حجه الاسلام نیک‌بین ابراز داشت: به نظر من بزرگترین هدفی که جهاد دانشگاهی می‌تواند در پیش بگیرد، تمرکز بر همان علوم و دانشی است که تا کنون در آن‌ها به صورت آزمایشگاهی و تجربی تبحر پیدا کرده است.

نماینده مردم کاشمر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اضافه کرد: جهاددانشگاهی با تکیه بر دانش جوانان و میدان دادن به آنها در زمینه‌های مختلف کاری و اعتمادی که به جوانان دارد، می‌تواند در سطح کشور به الگویی در زمینه دانش‌بنیان تبدیل شود.

وی همچنین در ادامه سخنان خود با اشاره به شعار جوانگرایی اظهارداشت: تا زمانی که تنها با شعار جوانگرایی و بدون عمل و تکیه به جوانان بخواهیم کار کنیم، وضعیت ما بهتر نخواهد شد.

حجه الاسلام نیک‌بین یادآورشد: میدان دادن به جوانان نیازمند هزینه است و ما باید این هزینه را پرداخت کنیم تا آینده‌ای روشن برای کشور عزیزمان داشته باشیم. در حال حاضر من عملکرد جهاد دانشگاهی را همسو با این تعاریف می‌بینم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه