English

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی:

عشایر با پنل‌های خورشیدی از امکانات روشنایی و شارژ تلفن بهره‌مند می‌شوند

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی گفت: عشایر عزیز با استفاده از پنل‌های خورشیدی از امکانات روشنایی و شارژ تلفن بهره‌مند می‌شوند.

عشایر با پنل‌های خورشیدی از امکانات روشنایی و شارژ تلفن بهره‌مند می‌شوند

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، علی اصغر فاتحی‌فر در دیدار با رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه و رئیس مجمع خیرین سلامت استان، به فعالیت‌های جهاددانشگاهی استان در حوزه پزشکی اشاره و اظهار کرد: مراکز پزشکی این نهاد در حوزه‌های طب کار و پیشگیری فعال بوده و مرکز درمان ناباروری نیز به ویژه در حوزه جوانی جمعیت، فعالیت می‌کند.

وی با بیان این‌که جهاددانشگاهی از بدو تاسیس به عنوان نهاد عمومی غیردولتی فعالیت‌های خود در حوزه‌های فرهنگی و علمی را تداوم می‌دهد، افزود: این نهاد به صورت خودگردان اداره شده و تنها ۵ الی ۷ درصد بودجه آن از طریق اعتبارات دولتی تامین می‌شود.

وی با تشریح عملکرد بخش‌ها و معاونت‌های مختلف سازمان جهاددانشگاهی استان، اظهار کرد: پژوهشکده توسعه و برنامه‌ریزی جهاددانشگاهی در قالب سه کارگروه ‌"توسعه مدیریت، برنامه‌ریزی شهری و جامعه شناسی" در حوزه مطالعاتی فعالیت داشته و با ارگان‌های مختلف قراردادهایی دارد.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان با بیان این‌که معاونت پژوهشی نیز در حوزه‌های مختلف ظرفیت فعالیت داشته و در حال حاضر در حوزه پزشکی و انرژی‌های تجدیدپذیر فعال است، افزود: احداث نیروگاه‌های خورشیدی در نقاط مختلف کشور از جمله کارهای این معاونت است.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی از تهیه پک‌هایی برای بهره‌مند شدن عشایر از روشنایی توسط محققان این سازمان خبر داد و گفت: این پکیج در مراحل پایانی قرار دارد و عشایر عزیز با استفاده از پنل‌های خورشیدی از امکانات روشنایی و شارژ تلفن بهره‌مند می‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر این‌که جهاد دانشگاهی در شورای فرهنگ عمومی نیز حضور فعالی داشته و خود را مکلف به ارتقای سواد رسانه‌ای در جامعه می‌داند، افزود: در راستای ارتقای سواد رسانه، طرحی آماده و کارگاه‌هایی با اساتید برجسته برگزار کردیم و معتقدیم حتی ذره‌ای اثرگذاری در این حوزه بازهم ارزشمند است.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان با اشاره به تلاش همکاران جهاددانشگاهی استان در راستای هوش مصنوعی در مباحث پزشکی و رسانه‌ای، گفت: در این رابطه نیز موارد را بررسی و ارزیابی می‌کنیم تا بتوانیم اقداماتی انجام دهیم.

وی در ادامه به فعالیت‌های رسانه‌ای و تولیدمحتوایی در خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا اشاره کرده و افزود: در مرکز افکارسنجی ایسپا نیز نظرسنجی‌ها و افکارسنجی‌ها در برهه‌های مختلف انجام شده و نتایج آن، جزو معتبرترین نظرسنجی‌های کشور است.

وی با بیان این‌که معاونت آموزشی جهاددانشگاهی استان نیز جزو گسترده‌ترین معاونت‌های آموزشی بین جهاددانشگاهی‌های سطح کشور است که فعالیت‌های خود را به صورت اشتغال محور و مهارت محور پیگیری می‌کند، یادآور شد: این نهاد در شهرستان‌های میانه، اهر و عجبشیر نیز مراکز آموزشی داشته و در تلاشیم گستره‌ی آموزش‌ها را به مناطق محروم بکشانیم.

فاتحی‌فر در خاتمه از تلاش این نهاد برای راه‌اندازی مراکز ذخیره خون بندناف در چهار شهرستان خبر داد تا گستره این امکانات به مناطق محروم نیز برسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه