English

رییس هیئت مدیره منطقه اقتصادی سرخس:

افزایش۱۰ برابری جابجایی بار در منطقه ویژه اقتصادی سرخس

رییس هیئت مدیره منطقه اقتصادی سرخس بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۶۲۸ هزار تن بار در منطقه ویژه اقتصادی سرخس جابجا شده که تجمیع گمرکات و تسهیل فرایند تخلیه و بارگیری نقش مهمی در این افزایش جابجایی بار داشته است.

افزایش۱۰ برابری جابجایی بار در منطقه ویژه اقتصادی سرخس

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمدرضا برهمند؛ رییس هیئت مدیره منطقه ویژه اقتصادی سرخس اعلام کرد: جابجایی بار در منطقه ویژه اقتصادی سرخس افزایش ۱۰ برابری یافت و این افزایش در مقایسه با پارسال صورت گرفته است و با توجه به زیرساخت‌های ایجاد شده در منطقه، این مقدار، ظرفیت افزایش تا حداقل ۵ برابر دیگر را دارد.

برهمند ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۶۲۸ هزار تن بار در منطقه ویژه اقتصادی سرخس جابجا شده که تجمیع گمرکات و تسهیل فرایند تخلیه و بارگیری نقش مهمی در این افزایش جابجایی بار داشته است.

رییس هیئت مدیره منطقه اقتصادی سرخس تاکید کرد: این کالا‌ها بیشتر از مبداء کشور‌های آسیای میانه همچون ازبکستان، تاجیکستان، قزاقستان، قرقیزستان و روسیه وارد منطقه ویژه اقتصادی سرخس شده یا به صورت ترانزیت از کشور خارج شده است.

وی همچنین افزود: محصولات وارداتی معمولا پنبه، غلات، حبوبات، زغال سنگ و کود شیمیایی و محصولات صادراتی هم در گروه‌های مواد غذایی، مصالح ساختمانی، انواع هیدروکربن، فولاد، لوازم خانگی، پوشاک، مواد سوختی و پتروشیمی بوده است.

برهمند تاکید کرد: مناطق ویژه اقتصادی در کشور مزیت‌های عمومی مانند سهولت واردات و صادرات، معافیت‌های طولانی مدت مالیاتی و حتی معافیت در حوزه تامین اجتماعی دارد که شامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس هم می‌شود.

رییس هیئت مدیره منطقه اقتصادی سرخس متذکر شد: علاوه‌براین مزایا، با توجه به رخداد‌های روسیه و از طرفی برقراری ارتباط بسیار خوب با کشور‌های ازبکستان، تاجیکستان، قزاقستان و ترکمنستان، ارتباط منطقه با کشور‌های آسیای میانه افزایش قابل توجهی داشته است.

وی ابراز داشت: این منطقه نقطه ثقل چین برای انتقال بار در آینده بسیار نزدیک است و هم اکنون ایران نقش ویژه‌ای در زمینه ارسال کالا از چین به اروپا دارد و با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب بر فعال‌سازی این کریدورها، منطقه ویژه اقتصادی سرخس با برخورداری از زیرساخت‌ها می‌تواند نقش اثرگذاری در گسترش حضور ایران در کریدور‌های بین‌المللی شمال جنوب و شرق غرب داشته باشد.

برهمند در خاتمه خاطرنشان کرد: سرخس ظرفیتی موجود است و نیاز به سرمایه‌گذاری و ایجاد زیرساخت ندارد و همین موضوع زمینه حضور بیش از پیش ایران در کریدور‌های ترانزیتی را فراهم کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه