English

استانداری خراسان رضوی:

سرعت صادرات به افغانستان با راه اندازی خط ریلی خواف به هرات

استانداری خراسان رضوی بیان کرد: این خط ریلی برای تجارت ایران و افغانستان راهبردی است و سالانه ظرفیت جابجایی ۶ میلیون تن کالا را میان دو کشور ایجاد می کند.

سرعت صادرات به افغانستان با راه اندازی خط ریلی خواف به هرات

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری؛ استاندار خراسان رضوی در سخنانی عنوان کرد: تنها مسیر ریلی ایران-افغانستان عصر امروز راه اندازی شد و صادرات ایران به افغانستان سرعت گرفت.

نظری این سخنان را در مراسمی با حضور مدیرعامل سازمان راه آهن افغانستان و معاونین وزرای تجارت خارجه افغانستان، نماینده ویژه وزارت راه و شهرسازی ایران ابراز داشت و افزود: این مسیر، مسیر آسانتر و ارزانتر برای حمل کالا به افغانستان است و با تسهیل موضوعات امنیتی و ترافیکی در مرز دوغارون صادرات به افغانستان را افزایش می دهد.

لازم بذکر است که: این خط ریلی که سال ۹۹ کار خود را آغاز کرد در تحولات داخلی افغانستان به دلیل آسیب‌های وارده قطع شده بود که با پیگیری‌های انجام شد، خط تکمیل و نخستین قطار باری عصر امروز سه شنبه ۲۰ تیرماه ۱۴۰۲ از جمهوری اسلامی ایران وارد افغانستان شد.

همچنین شایان ذکر است که: این خط ریلی برای تجارت ایران و افغانستان راهبردی است و سالانه ظرفیت جابجایی ۶ میلیون تن کالا را میان دو کشور ایجاد می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه