English

محمد رضا برهمند:

ساخت بارانداز تجاری و پشتیبانی مشترک با مناطق ویژه قزاقستان

رییس هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی سرخس بیان کرد: موقعیت راهبردی منطقه ویژه اقتصادی سرخس به عنوان دروازه ورودی حوزه کشورهای مستقل مشترک المنافع (سی.آی.اس) می‌تواند در ارتقای شاخصه های ترانزیتی و افزایش صادرات به این حوزه ها به خصوص قزاقستان مهم و اثر بخش باشد.

ساخت بارانداز تجاری و پشتیبانی مشترک با مناطق ویژه قزاقستان

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد رضا برهمند رییس هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی سرخس عنوان کرد: ساخت بارانداز تجاری و پشتیبانی مشترک با مناطق ویژه قزاقستان در دستور کار منطقه ویژه سرخس قرار داشته و در آینده‌ای نزدیک این بارانداز به بهره برداری می رسد.

برهمند در ادامه اضافه کرد: در حال راه‌اندازی نخستین مرکز تجاری و لجستیکی مشترک منطقه ویژه سرخس با قزاقستان هستیم که خدمات تخلیه بارگیری و پشتیبانی را در اختیار فعالان اقتصادی و صاحبان کالا قرار دهد و ابزاری برای توسعه تجارت و بازار هدف باشد.

رییس هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی سرخس تصریح کرد: این برنامه بیشتر روی حمل و نقل ریلی و زنجیره تأمین نهاده، توسعه بازار، تنوع‌بخشی محصولات و بازارهای هدف استوار است که در تمام موارد متناسب با موقعیت جغرافیایی منطقه ویژه اقتصادی سرخس این سیاست‌گذاری انجام شده است.

وی در ادامه افزود: موقعیت راهبردی منطقه ویژه اقتصادی سرخس به عنوان دروازه ورودی حوزه کشورهای مستقل مشترک المنافع (سی.آی.اس) می‌تواند در ارتقای شاخصه های ترانزیتی و افزایش صادرات به این حوزه ها به خصوص قزاقستان مهم و اثر بخش باشد. 

رییس هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی سرخس با اشاره بر اهمیت بازار قزاقستان و جایگاه آن در حوزه آسیای میانه متذکر شد: در سیاستهای اجرایی ما قزاقستان نقشی تعیین کننده دارد و برنامه ریزی ما در این حوزه بر حضور قدرتمند در این کشور و افزایش تعاملات با بازرگانان و سرمایه گذاران کشور قزاقستان است.

برهمند خاطرنشان کرد: در نظر است طی یک سال آینده زمینی چند هکتاری در سایت ریلی منطقه ویژه برای ایجاد انبار و ذخیره سازی کالا به سرمایه گذاران کشور قزاقستان واگذار نماییم و از این طریق یک بازار بزرگ  را برای مراودات اقتصادی ایجاد کنیم.

امیر عابدی روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی سرخس نیز اطلاع داد: این منطقه ویژه اقتصادی تنها مکانی در کشور است که مشخصات منحصرا صادرات محور داشته و دروازه  ترانزیت کشور به شمار می‌رود.

عابدی در ادامه تاکید کرد: قزاقستان کشوری قدرتمند با زیرساخت قوی در حوزه کشاورزی و انرژی و دارای ظرفیتهای ارزشمند پشتیبانی به خصوصا در خطوط ریلی است از این رو  با توجه به موقعیت منطقه ویژه اقتصادی سرخس این منطقه اولویت اصلی برای بازرگانان و صاحبان کالا و شرکتهای مهم حمل و نقلی کشور قزاقستان است.

روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی سرخس با اشاره به حجم تجارت ایران با قزاقستان یادآور شد: این حجم تجارت حدود ۳۸۰میلیون دلار می باشد و با فعال سازی بیشتر باراندازهای منطقه ویژه اقتصادی سرخس و استفاده از امکانات منحصر به فرد آن می‌توان این آمار را تا یک میلیارد دلار افزایش داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه