English

معاون وزیر جهادکشاورزی:

رکورد خرید گندم در خراسان رضوی از مرز ۵.۵ میلیون تن گذشت

معاون وزیر جهادکشاورزی بیان کرد: این اتفاق نیفتاد مگر استفاده بهینه در کودهای پایه که شامل فسفاته، ازته و پتاسه است و به همین خاطر اهمیت این موضوع را شما همکاران می‌توانید در اتفاقاتی که طی سه سال گذشته رقم خورده ارزیابی کنید.

رکورد خرید گندم در خراسان رضوی از مرز ۵.۵ میلیون تن گذشت

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مهاجر معاون؛ معاون وزیر جهادکشاورزی در سخنانی اظهار داشت: وظیفه و علاقه ای برای توسعه کشور در زمینه‌های مختلف در بین مدیران و مسئولین نظام وجود دارد و می‌دانم که مدیران درجهت پیشرفت تلاش کردند.

مهاجر این سخنان را در مراسم افتتاح نخستین واحد تولید کود سولفات سدیم ابراز داشت و گفت: در سال ۱۴۰۰، چهار و نیم میلیون تن خرید گندم داشتیم و با وجود اینکه خشکسالی ادامه پیدا کرد و سال گذشته خرید گندم از ۷.۵میلیون تن گذشت.

معاون وزیر جهادکشاورزی تصریح کرد: همچنین باوجود خشکسالی که حدود ۵۲ درصد خراسان رضوی و نیمه شمالی کشور را در بر دارد ولی امروز خرید گندم از ۵.۵ میلیون تن گذشت و امیدواریم به ۹ میلیون تن برسد.

وی همچنین متذکر شد: این اتفاق نیفتاد مگر استفاده بهینه در کودهای پایه که شامل فسفاته، ازته و پتاسه است و به همین خاطر اهمیت این موضوع را شما همکاران می‌توانید در اتفاقاتی که طی سه سال گذشته رقم خورده ارزیابی کنید.

معاون وزیر جهادکشاورزی افزود: امروز هر قدمی که در این زمینه برداریم کم است و آن اینکه متاسفانه در کشور ما به دلایل زیادی زمین را استثمار می‌کنیم و با دادن کودهای ازوته هرچه زمین در اختیار دارد را تخلیه می‌کنیم و در آینده‌ای نه چندان دور زمین کویری را تحویل آیندگان خواهیم داد.

مهاجر تاکید کرد: به همین خاطر علم تغذیه در بحث کشاورزی بسیار برایمان مهم است که یکی از آنها بهینه مصرف کردن کودهاست و مهمترین آن هم کود پتاسه است که مهندسین و کشاورزان خراسان رضوی کمتر به آن توجه کرده‌اند لذا با مصرف کود پتاسه ضرر کمتری به زمین‌های کشاورزی و باغ‌ها می‌رسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه