English

مدیر کل محیط زیست خراسان رضوی:

وضعیت هشدار برای کیفیت هوای کلانشهر مشهد

مدیر کل محیط زیست خراسان رضوی بیان کرد: میانگین شاخص کلی کیفیت هوای مشهد در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۱۱۱ نشانگر هوای ناسالم است.

وضعیت هشدار برای کیفیت هوای کلانشهر مشهد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مهدی اله‌پور؛ مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: کیفیت هوای کلانشهر مشهد در نهمین روز از تیرماه ۱۴۰۲، به دلیل افزایش حجم آلاینده‌ها طی هفته جاری در وضعیت هشدار و شرایط ناسالم برای تنفس شهروندان قرار گرفته است.

اله‌پور در ادامه این خبر متذکر شد: میانگین شاخص کلی کیفیت هوای مشهد در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۱۱۱ نشانگر هوای ناسالم است و شاخص کنونی هوای این کلانشهر در یک تا ۲ ساعت گذشته با عدد ۹۸ از سالم بودن هوا حکایت دارد که عبور آن از عدد ۱۰۰ این شاخص را نیز وارد سطح آلودگی می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی تاکید کرد: کیفیت هوا در ۶ منطقه مشهد در شرایط ناسالم و آلوده قرار دارد و شاخص کیفیت هوای مشهد در سایر ۱۷ منطقه دارای ایستگاه کیفیت در شرایط سالم گزارش شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: در روزهای دارای هوای سالم و پاک به شهروندان توصیه می‌شود، پیاده‌روی را با هدف حفظ سلامت خود ترک نکنند اما در روزهای با هوای آلوده از تردد در سطح شهر و مناطق آلوده دوری کنند.

اله پور در خاتمه این اطلاع رسانی خاطرنشان کرد و گفت: شایسته است شهروندان مشهدی همچنان با کاهش رفت و آمدهای غیرضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه