English

مهدی اله‌پور:

دومین روز وضعیت هشدار برای هوای کلانشهر مشهد

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی بیان کرد: کیفیت هوای ۶ منطقه کلانشهر مشهد، با افزایش حجم آلاینده‌ها نسبت به روزهای گذشته در وضعیت هشدار قرار گرفته است.

دومین روز وضعیت هشدار برای هوای کلانشهر مشهد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مهدی اله‌پور مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: کیفیت هوای ۶ منطقه کلانشهر مشهد امروز هجدهم شهریورماه، با افزایش حجم آلاینده‌ها نسبت به روزهای گذشته در وضعیت هشدار قرار گرفته است.

اله‌پور در ادامه این اطلاع رسانی متذکر شد: بر این اساس هوای مناطق سرافرازان، شهید کریمی، چمن،خیام جنوبی، لشکر و رسالت در وضعیت هشدار آلودگی قرار دارد.

وی تاکید کرد: میانگین شاخص کیفیت هوای مشهد (در ۲۴ ساعت گذشته) نشانگر هوای سالم با عدد ۹۲ است و شاخص کنونی هوای این کلانشهر (یک تا ۲ ساعت گذشته) نیز با عدد ۹۸ نشان از سالم بودن هوا دارد اما با عبور از شاخص ۱۰۰، وارد وضعیت هشدار خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی اظهار کرد: هم اکنون کیفیت هوا در ۱۷ منطقه دیگر دارای ایستگاه سنجش کیفیت هوا، در شرایط سالم قرار دارد و شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمدهای غیرضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

وی ادامه داد: قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای.کیو.آی به معنای وضعیت پاک و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای.کیو.آی نشانگر وضعیت سالم است و قرار گرفتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای.کیو.آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان محسوب می‌شود.

اله پور در خاتمه اطلاع رسانی خود خاطرنشان کرد و گفت: روزانه افزون بر یک میلیون دستگاه خودرو در کلانشهر ۳.۵ میلیون نفری مشهد رفت و آمد می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی