English

مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی:

تامین ۶۰ درصد آب مورد نیاز عشایر خراسان رضوی بوسیله تانکر آبرسانی

مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی بیان کرد: روزانه در استان ۲۵ تا ۳۰ تانکر آبرسانی به مناطق عشایری، به میزان ۳۵۰ متر مکعب به صورت سیار انجام می‌دهند.

تامین ۶۰ درصد آب مورد نیاز عشایر خراسان رضوی بوسیله تانکر آبرسانی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمدحسین جعفری؛ مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی در خبری اطلاع داد: شاخص برخورداری عشایر استان در زمینه راه ۴۰ درصد و در زمینه آب ۳۹ درصد است.

جعفری افزود: با توجه به اینکه امسال بیشترین خشکسالی در سطح خراسان رضوی مشاهده می‌شود، بنابراین جامعه عشایری به دلیل استفاده از چشمه‌ها و چاه‌های مالداری بیشتر تحت تاثیر قرار گرفته است.

مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی ادامه داد: روزانه در استان ۲۵ تا ۳۰ تانکر آبرسانی به مناطق عشایری، به میزان ۳۵۰ متر مکعب به صورت سیار انجام می‌دهند و حدود ۳ میلیارد تومان از محل اعتبارات ۱۴۰۱ برای آبرسانی به عشایر خراسان رضوی در نظر گرفته شده است

وی همچنین متذکر شد: هزینه می‌شود و مقرر است از محل اعتبارات ۱۴۰۲ نیز برای آبرسانی استفاده شود و آبرسانی به مناطق عشایری استان ۴۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

جعفری گفت: همچنین خشکسالی در سال جاری به حوزه دام، کشاورزی، منابع آبی و ... عشایر حدود ۳۳۴۹ میلیارد تومان خسارت وارد کرده است و امید است با کمک دستگاه‌های مربوطه و متولیان امر با تامین تسهیلات بانکی و  تامین نهاده‌های مدت دار بخشی از این خسارت جبران شود.

مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی تاکید کرد: کل اعتبار در نظر گرفته شده برای حوزه عشایری در این سفر ۱۳۵ میلیارد تومان بوده است که از این میزان ۷۵ میلیارد تومان برای حوزه آب و ۶۰ میلیارد تومان برای حوزه راه در نظر گرفت شده است که در سال اول یا سال گذشته ۲۴ درصد یعنی ۳۲ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

جعفری در خاتمه اضافه کرد: ۳۶۱۸ کیلومتر راه‌های دسترسی به محله‌های عشایری استان است که باید سالانه بهسازی شود، علاوه بر این عشایر استان ۶۰۰۰ کیلومتر ایل راه دارند و در حال حاضر شاخص برخورداری عشایر استان در زمینه راه ۴۰ درصد و در زمینه آب ۳۹ درصد است و برنامه ریزی شده تا در ۱۴۰۲ این دو شاخص ۵ درصد رشد کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه