English

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی:

افتتاح اولین کانون یاریگران زندگی در روستا

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی بیان کرد: طرح یاریگران زندگی طرحی راهبردی و بنیادی است که در ستاد مبارزه با موادمخدر آغاز شده و شعار یاریگر هم باشیم، شعار ستاد در مقابله، درمان و پیشگیری است.

افتتاح اولین کانون یاریگران زندگی در روستا

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، دکتر مسعود فیروزی؛ مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در سخنانی عنوان کرد: افتتاح اولین کانون یاریگران زندگی در روستا همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر و با شعار پنجمین روز هفته مبارزه با مواد مخدر که (ایمان و امید، یاریگران زندگی و پیشگیری از اعتیاد) افتتاح شد.

فیروزی ادامه داد: طبق مصوبات شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر ، بهزیستی مکلف گردید نسبت به ارسال طرح یاریگران زندگی در روستا به فرمانداری‌های شهرستان اقدام و ترتیبی اتخاذ نماید، به‌همین منظور اولین کانون یاریگران زندگی در روستای مهدی‌آباد واقع در حاشیه شهرستان مشهد در هفته مبارزه با موادمخدر افتتاح گردید. 

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی متذکر شد: تا مردم سرصحنه نیایند مشکلی حل نخواهد شد، گفت: باید در کلیه برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد، مردم و نهادهای دست اندرکار فعال شوند.

وی افزود: طرح یاریگران زندگی طرحی راهبردی و بنیادی است که در ستاد مبارزه با موادمخدر آغاز شده و شعار یاریگر هم باشیم، شعار ستاد در مقابله، درمان و پیشگیری است و با اجرای این طرح هر فرد با آشنایی و اشراف کامل بر معضلات، خطرات و مشکلات ناشی از مصرف موادمخدر و اعتیاد یاریگر زندگی افراد و خانواده‌های سالم یا در معرض خطر دیگری خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی یادآور شد: با شکل‌گیری این زنجیره پویای آموزشی و حمایتی می‌توان امیدوارانه به تحقق آینده وجامعه‌ای عاری از موادمخدر و اعتیاد فکر کرد و اقداماتی در این طرح به ‌منظور اجرا در محلات پرخطر درنظر گرفته شده است.

فیروزی با برشمردن این موارد اظهار داشت: آموزش، سازمان‌دهی و حمایت از سمن‌ها در محلات پرخطر، شناسائی مراکز فعال و دلسوز در این سکونتگاه‌ها مانند مساجد، فرهنگسراها، پایگاه‌های بسیج، ورزشگاه و ایجاد مجتمع‌های ائتلافی، هم‌افزائی، جهت‌دهی، فعالیت‌های دستگاه‌های همکار در این مناطق مانند بسیج، بهزیستی، هلال احمر و... بخشی از برنامه‌هایی است که در این طرح درنظر گرفته شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه