English

رضا ابراهیم‌نیا:

برگزاری آموزش صنایع‌دستی برای بیش از ۴۵۰۰ نفر در خراسان رضوی

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌ کل میراث‌فرهنگی خراسان رضوی بیان کرد: دوره‌های آموزشی شاغلان صنایع‌دستی در رده‌های عمومی و تخصصی باهدف پایداری اشتغال موجود در این حوزه ها برگزار می شود.

برگزاری آموزش صنایع‌دستی برای بیش از ۴۵۰۰ نفر در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، رضا ابراهیم‌نیا سرپرست معاونت صنایع دستی اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در خبری اعلام کرد:۷۱ دوره آموزشی صنایع‌دستی از ابتدای امسال تاکنون در خراسان رضوی برگزار و چهار هزار و ۵۳۹ نفر آموزش دیده‌اند.

ابراهیم نیا در ادامه افزود: دوره آموزش عمومی و شاغلان صنایع‌دستی با مشارکت نهاد‌های مرتبط از جمله اداره‌ کل فنی وحرفه ای ، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان امور زندان‌ها و معین اقتصادی شهرستان برگزار شده است.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌ کل میراث‌فرهنگی خراسان رضوی ادامه داد: آموزش صنایع‌دستی براساس ابلاغیه معاونت صنایع‌دستی کشور در ۲ گروه آموزش تخصصی شاغلان صنایع دستی و آموزش ترویجی عمومی اجرایی می‌شود که در ۶ ماه اول امسال‌ تعداد ۵۱ دوره آموزشی با تعداد چهار هزار و ۱۳۲ هنرجو در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی با مشارکت دستگاه‌های مرتبط برگزار شد.

وی اظهار کرد: در سه ماهه دوم امسال هم ۲۰ دوره آموزشی صنایع‌دستی در قالب آموزش شاغلان و دوره‌های آموزشی ترویجی کوتاه مدت برای ۴۰۷ نفر اجرایی شده است و  از این تعداد دوره آموزشی، ۸ دوره در حوزه آموزش شاغلان صنایع‌دستی برای ۲۶۴ هنرمند در رشته‌های تراش سنگ‌های قیمتی و فیروزه، رودوزی‌های سنتی، گلیم‌بافی، چرم، نواربافی، گیوه‌بافی و فرت‌بافی انجام شده است.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌ کل میراث‌فرهنگی خراسان رضوی متذکر شد: ۱۲ دوره آموزش عمومی صنایع‌دستی نیز برای ۱۴۳ علاقه‌مند به صنایع‌دستی در رشته‌های گلیم‌بافی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی، چرم‌دوزی، قلم‌زنی، سنگ هرکاره، سفالگری و لعاب سفال، مینای سفال و نواربافی، در رده‌های مقدماتی و پیشرفته اجرا شده است.

ابراهیم نیا در خاتمه گفت: دوره‌های آموزشی شاغلان صنایع‌دستی در رده‌های عمومی و تخصصی باهدف پایداری اشتغال موجود در این حوزه و ارتقاء سطح دانش، مهارت شاغلان، برای همه فعالان صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی ازجمله صنعتگران، هنرمندان، صادرکنندگان و تولیدکنندگان برگزار می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه