English

آزادسازی عرصه تپه تاریخی قزل‌حصار در البرز

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نظرآباد از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم تپه تاریخی قزلحصار خبر داد.

آزادسازی عرصه تپه تاریخی قزل‌حصار در البرز

به گزارش خبرگزاری موج البرز، رئیس اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی نظرآباد از آزادسازی عرصه و حریم تپه تاریخی قزل‌حصار غربی خبر داد.

مهدی کاظمی اظهار کرد: با پیگیری‌ها و هماهنگی‌های انجام شده، ساخت و ساز غیرمجاز در حریم تپه باستانی قزلحصار غربی شهرستان نظرآباد تخریب شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نظرآباد عنوان کرد: در راستای صیانت از حریم قانونی محوطه‌های باستانی و آثار ثبتی و نیز با توجه به وظیفه ذاتی این اداره ساخت و سازهای غیرمجاز قلع و قمع شده و با خاطیان برخورد جدی صورت می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: بر این اساس مقرر شد مجموعه متعرض به عرصه و حریم تپه باستانی علاوه بر رعایت ضوابط قانونی مکلف به رفع تخلف و پاک‌سازی حریم تپه و ملزم به همکاری با اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نظرآباد به منظور حفاظت تپه تاریخی شود.

کاظمی با تأکید بر نقش اثرگذار نهادهای مرتبط بیان کرد: عملیات آزادسازی عرصه و حریم تپه‌های باستانی و آثار تاریخی که در روزهای اخیر انجام شده با همکاری مقام قضائی، دادستان، فرمانده انتظامی و جهاد کشاورزی شهرستان در حال اجرا است.

گفتنی است تپه تاریخی قزل‌حصار غربی متعلق به دوره اسلامی در قسمت جنوب‌غربی شهرستان نظرآباد و اراضی غربی روستای شیخ‌حسن واقع شده و سال ۱۳۸۶ به شماره ۲۰۲۵۱ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه