English

ابوالفضل کریمیان:

روزانه ۲ هزار تن زباله خانگی، ۲۳۶ تن پسماند خشک و ۲۰ هزار تن خاک و نخاله ساختمانی در شهر مشهد تولید می‌شود

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد بیان کرد: یکی از جدید ترین روش های جمع آوری پسماندهای بازیافتی، سیستم جمع آوری هوشمند است که دو شرکت اکو و بهروب مجوزهای مربوط به این سیستم را دریافت کرده اند.

روزانه ۲ هزار تن زباله خانگی، ۲۳۶ تن پسماند خشک و ۲۰ هزار تن خاک و نخاله ساختمانی در شهر مشهد تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، ابوالفضل کریمیان مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد اظهار کرد: به‌طورکلی روزانه ۲ هزار تن زباله خانگی در شهر مشهد تولید می‌شود که از این میزان حدود ۱۱ درصد آن تفکیک و با جمع‌آوری از مبدأ در چرخه بازیافت قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد افزود: همچنین روزانه ۲۳۶ تن پسماند خشک از مبدأ تولید می‌شود که سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد جمع‌آوری آن را به روش‌های مختلف در دستور کار خود قرار می‌دهد.

وی یادآور شد: جمع‌آوری هوشمند پسماندهای بازیافتی یکی از جدیدترین و هوشمندترین روش‌های جمع‌آوری است که در حال حاضر دو شرکت بخش خصوص بهنام‌های «اکو» و «بهروب» مجوزهای مربوطه را دریافت کرده‌اند و شهروندان می‌توانند یکی از این دو نرم‌افزار را نصب کنند.

کریمیان خاطرنشان کرد: با نصب نرم‌افزارهای فوق شهروندان در هرروز و ساعتی که مدنظر آنان باشد می‌توانند درخواست خود را ثبت و خودروهای حمل بازیافت با مراجعه به درب منازل آنان نسبت به جمع‌آوری موارد بازیافتی اقدام و در همان لحظه به‌صورت آنی برابر وزن پسماندها پولی را به کیف پول شهروندی واریز می‌کنند.

وی اضافه کرد: همچنین در این نرم‌افزار بخشی وجود دارد که شهروندان می‌توانند مبلغ موردنظر را به مؤسسات خیریه همچون همدم، گلستان علی و آبشار عاطفه‌ها اختصاص دهند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد افزود: علاوه بر این روزانه ۲۰ هزار تن خاک و نخاله ساختمانی در شهر مشهد تولید می‌شود که این مقدار ۱۰ برابر زباله‌های خانگی بوده که وظیفه جمع‌آوری آن بر عهده این سازمان است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه