English

انتخابات پارلمانی کره‌جنوبی؛

شکست حزب رئیس‌جمهور کره جنوبی محتمل است

نظرسنجی‌ رسانه‌های کره‌جنوبی نشان داد که ۶۷ درصد مردم این کشور در انتخابات شرکت کردند و با برتری احتمالی احزاب مخالف دولت، حزب حاکم قدرت مردم (حزب رئیس جمهور کره‌جنوبی) شکست می‌خورد.

شکست حزب رئیس‌جمهور کره جنوبی محتمل است
به گزارش خبرگزاری موج

، ۶۷ درصد مردم کره‌جنوبی امروز چهارشنبه ۲۲ فروردین برای انتخابات مجلس این کشور به پای صندوق رای رفتند.

نظرسنجی‌های رسانه‌های کره‌ جنوبی نشان ‌می‌دهد که احزاب مخالف این کشور از جمله حزب دموکرات (DP)، بیش از ۲۰۰ کرسی را در انتخابات پارلمانی از آن خود کرده‌اند و حزب حاکم قدرت مردم (PPP) و یون سوک یول رئیس جمهور کره‌جنوبی شکست خورد.

بر همین اساس، حزب «دموکراتیک» و حزب «متحد دموکراتیک» کره‌جنوبی به ترتیب ۱۶۸ و ۱۹۷ کرسی را به دست خواهند آورد.

این رسانه‌ کره‌ای افزود: در صورت تحقق این گمانه‌زنی، این احزاب جزو اکثریت این مجلس ۳۰۰ نفره خواهند بود و به اندازه کافی قدرت برای بازنگری قانون اساسی و استیضاح رئیس جمهور این کشور را خواهند داشت. در این صورت دولت یون در با وجود محبوبیت پایین و حضور پرشمار نمایندگان مخالف در مجلس این کشور با چالش‌های متعددی مواجه خواهد شد.

هان دونگ هون رئیس حزب قدرت مردم پس از انتشار نتایج نظرسنجی‌ها، اظهار داشت: حزب ما تمام تلاش خود را برای اجرای سیاستی که خواست مردم است، انجام داده اما نتایج نظرسنجی ناامید کننده است.

وی افزود: ما تا آخر شمارش آرا نظاره‌گر نتایج هستیم.

هان همچنین از رای‌دهندگان خواسته بود تا دولت یون که در طول ۲ سال گذشته به‌دلیل عدم همکاری پارلمانِ تحت کنترل مخالفان، قادر به پیشبرد برنامه اصلاحات خود به درستی نبوده است، حمایت کنند.

این در حالی است که حزب دموکراتیک خلق کره‌جنوبی، وضعیت «بد اقتصادی و معیشتی مردم» و سوء مدیریت یک سری مسائل بحث‌برانگیز را از چشم دولت می‌بیند، از مردم خواسته بود دولت بی‌کفایت یون را قضاوت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه