English

سازمان یونیسف میزان ویرانی‌ها در نوار غزه را شوکه‌کننده دانست

مدیر اجرایی صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) تصریح کرد که میزان و حجم ویرانی ناشی از حملات رژیم صهیونیستی در نوار غزه، شوکه‌کننده است.

 سازمان یونیسف میزان ویرانی‌ها در نوار غزه را شوکه‌کننده دانست
به گزارش خبرگزاری موج

، «کاترین راسل» مدیر اجرایی یونیسف با اشاره به تداوم حملات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین گفت: «میزان و سرعت تخریب و ویرانی در نوار غزه، تکان‌دهنده و شوکه‌کننده است و خانه‌ها، مدارس و بیمارستان‌ها ویران شده‌اند.»

طبق گزارش شبکه الجزیره، راسل گفت: «جنگ غزه باعث کشته شدن بیش از ۱۳ هزار کودک و زخمی شدن تعداد بی‌شماری شده است.»

وی اشاره کرد که جنگ باعث کشته شدن معلمان، پزشکان و کارکنان بخش بشردوستانه شده است. این مقام سازمان ملل در ادامه خواستار برقراری آتش‌بس در غزه شد. راسل همچنین هشدار داد خطر وقوع قحطی در غزه قریب‌الوقوع است.

پیش‌تر نیز «جیمز الدر» سخنگوی صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) گفته بود: «۶۰۰ هزار کودک در رفح در جنوب نوار غزه از گرسنگی و ترس رنج می‌برند و با خطر حمله اسرائیل روبه‌رو هستند.»

الدر با بیان اینکه به کودکان و خانواده‌های آواره به دلیل حملات رژیم صهیونیستی گفته شده بود که به رفح بروند و در آنجا امن خواهند بود، تصریح کرد: «با وجود این حملات وحشیانه علیه آن انجام شد.»

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شد و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه رقم خورده‌ است.

در نتیجه این حملات و محدودیت‌هایی که این رژیم اعمال کرده و در پی کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت ساکنان نوار غزه به‌ویژه در شهر غزه و شمال این باریکه در آستانه خطر قحطی قرار داشته و جان کودکان و سالخوردگان در این منطقه به خطر افتاده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه