English

پارلمان عربی برای پایان دادن به اشغالگری در فلسطین درخواست داد

پارلمان عربی بااشاره به اینکه صهیونیست‌ها بانسل‌کشی درغزه به دنبال نابودی هویت ملت فلسطین هستند، از جامعه جهانی خواستار انجام اقدام فوری برای احقاق حق فلسطینی‌ها و پایان دادن به اشغالگری شد.

پارلمان عربی برای پایان دادن به اشغالگری در فلسطین درخواست داد
به گزارش خبرگزاری موج

به نقل از وبسایت النشره، پارلمان عربی در بیانیه خود به مناسبت چهل و هشتمین سالگرد روز زمین اعلام کرد که ادامه تجاوزهای رژیم صهیونیستی به نوار غزه و محاصره ناعادلانه این منطقه با هدف از بین بردن هویت و موجویت ملت فلسطین به طور کامل است.

در ادامه این بیانیه آمده است: درحالی وارد سی و هشتمین سالگرد روز زمین شده‌ایم که ملت فلسطین از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ در نوار غزه در معرض نسل‌کشی و آوارگی اجباری قرار دارند و یک قتل عام کامل و جنایت‌های جنگی علیه این مردم به راه افتاده که در آن هزاران انسان بی‌گناه از جمله کودکان و زنان و سالمندان قربانی می‌شوند.

پارلمان عربی با محکوم کردن همه سیاست‌های شهرک‌سازی که رژیم اشغالگر صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین اجرا می‌کند، تاکید کرد که این سیاست‌ها مغایر با همه قطعنامه‌ها و هنجارهای بین‌المللی بوده و شهرک‌سازی در همه اراضی فلسطین اشغالی از جمله شهر قدس باطل و غیرقانونی و غیر شرعی است.

این پارلمان همچنین از جامعه بین‌المللی خواست تا مسئولیت‌های سیاسی و قانونی و اخلاقی خود را در قبال تجاوزهای اشغالگران بر عهده گرفته و برای توقف تجاوزها و ممانعت از آوارگی مردم فلسطین و نیز ورود سریع کمک‌ها به نوار غزه، اقدام فوری انجام دهد.

پارلمان عربی در ادامه خواستار اعمال استانداردهای بین‌المللی به شکل عادلانه با هدف رسیدن به یک راهکار نهایی و عادلانه و پایدار برای حل مساله فلسطین مبتنی بر پایان دادن به اشغال تمامی سرزمین‌های فلسطینی، تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی شهر قدس و همچنین احقاق حق بازگشت فلسطینی‌ها و حل موضوع آوارگان و سایر موضوعات مربوط به وضعیت نهایی فلسطین شد.

این پارلمان در پایان با تاکید بر موضع قاطع خود در حمایت از تلاش‌ها و مبارزه‌ها و مقاومت مردم فلسطین برای بازپس‌گیری سرزمین خود و احقاق همه حقوق مشروع این ملت که حقوقی مسلم و غیرقابل انکار بوده و توسط قانون و حقوق بین‌الملل تضمین شده است، اعلام کرد که مبارزه ملت فلسطین الگویی بارز از استواری و قدرت اراده مبتنی بر حق و عدالت است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه