English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

۲ پیامِ دستیابی انصارالله یمن به فناوری موشک های فراصوت

«برخی منابع خبری به این نکته اشاره داشته اند که انصار الله یمن توانسته به فناوری ساخت موشک‌های فراصوت دست یابد. موضوعی که در بحبوحه جنگ غزه می تواند بسیاری از معادلات منطقه ای را تغییر دهد و البته که پیام های معناداری را نیز در مورد ماهیت کنش تبلیغاتی غرب در باب مسائل مهم بین‌المللی مخابره می‌کند.»

۲ پیامِ دستیابی انصارالله یمن به فناوری موشک های فراصوت
به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج

، به تازگی خبرگزاری نووستی روسیه به نقل از منابع نزدیک به جنبش انصار الله یمن اعلام کرده که این جنبش اقدام به آزمایش موشک فراصوت با سرعت 8 ماخ(معادل با 10 هزار کیلومتر در ساعت) کرده است. در ادامه این خبر عنوان شده که انصارالله یمن از این توانایی جدید موشکی خود علیه اهداف گوناگون در دریای سرخ و خلیج عدن و البته عمق اراضی اشغالی فلسطین استفاده خواهد کرد.

تنها اندکی پس از انتشار خبر آزمایش موشک فراصوت توسط انصار الله یمن، تحلیل و تفسیرهای مختلفی در مورد این رویداد و پیشرفت نظامی نیروهای مسلح یمن، ارائه شد. با این همه، به نظر می رسد که این تحول جدید به طور خاص حامل 2 پیام قابل تامل است که توجه به آن ها ضروری است.

اولا، انتشار خبر دستیابی انصار الله یمن به فناوری ساخت موشک های فراصوت و آزمایش این موشک ها، حامل پالس های معناداری هم برای رژم اشغالگر قدس و هم دولت آمریکا است. انصار الله یمن در مدت اخیر به کرات هدفِ حملات هوایی آمریکا و انگلیس و ائتلاف ساختگیِ تخت رهبری آن ها قرار گرفته است. حملاتی که دستورکار اصلی خود را متوقف کردن حملات حوثی ها به کشتی های تجاری رژیم اشغالگر قدس و یا کشتی هایی که عازم بنادر اراضی اشغالی هستند، معرفی کرده است.

با این حال، این حملات نه تنها قطع نشده اند بلکه انصار الله همچنان به تحرکات خود علیه صهیونیست ها و البته قدرت های متجاوز به خاک یمن یعنی آمریکا و انگلیس ادامه می دهد. با این حال، این خبر که انصار الله یمن توانسته به فناوری ساخت موشک های فراصوت دست یابد، این معنا را به ذهن متبادر می کند که هم صهیونیست‌ها و هم طیف متحدان غربی فعال در منطقه، بابستی خود را آماده پرداخت هزینه های به مراتب گسترده‌تر کنند.

در حقیقت، انصار الله بر آن است که این پیام را به این دسته از بازیگران برساند که اگر آن ها بنا داشته باشند که همچنان به جنگ غزه و نسل کشی خود علیه مردم فلسطین ادامه دهند و یا به خاک یمن تجاوز کنند، بایستی منتظر صدور صورت های حساب سنگین نیز برای خود باشند. از این منظر، اقدامات تنش‌زا و جنگ افروزی صهیونیست‌ها و طیفِ قدرت های غربی در سطح منطقه، به هیچ عنوان بی پاسخ نخواهد ماند و برای آن ها هزنیه‌زا است.

دوم اینکه از زمان آغاز حملات آمریکا و انگلیس به بخش های مختلف خاک یمن، جریان های سیاسی و رسانه‌ای غربی، به نحوی متحد مدام روی این مساله مانور داده و می دهند که جنبش انصار الله ضعیف و ضعیف تر شده و دیگر از قابلیت های عملیاتی خود سود نمی برد. این در حالی است که انتشار خبر دستیابی انصار الله یمن به فناوری ساخت موشک های فراصوت نشان می دهد که تا چه اندازه این قبیل تحلیل ها غیرواقع بینانه هستند.

در این میان، پیش از انتشار خبر مذکور نیز شاهد بودیم که برخی منابع آگاه در یمن تاکید داشتند که انصار الله توانسته شمار نیروهای نظامی خود را به بیش از 500 هزار نفر افزایش تدهد.

 موضوعی که عملا این جنبش را به یک بازیگر قدرمند منطقه ای تبدیل می کند. البته که برونداد تمامی رویدادهای مذکور نیز همانطور که پیشتر گفته شد این است که اساسا نباید جنگ تبلیغاتی صهیونیست ها و غربی‌ها در بحبوحه جنگ غزه و یا تجاور به خاک یمن را باور کرد و این دسته از بازیگران با جوسازی های مداوم خود سعی دارند آبرویشان نزد افکار عمومی بین المللی را حفظ کرده و اینطور وانمود کنند که همه چیز تحت کنترل آن ها است. موضوعی که با واقعیت های میدانی تفاوت های صریح و قابل توجهی دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه