English

سناتور پاکستانی خطاب به دولت جدید این کشور:

پاکستان نیازمند بازنگری در ارتباط خود با ایران و افغانستان است

رئیس کمیسیون امور دفاع مجلس سنای پاکستان در واکنش به سرمایه‌گذاری افغانستان در بندر چابهار ایران خطاب به دولت جدید اسلام‌آباد توصیه کرد که پاکستان نیازمند بازتنظیم سیاست منطقه‌ای خود و روابط خارجی با همسایگان به ویژه تهران و کابل است.

پاکستان نیازمند بازنگری در ارتباط خود با ایران و افغانستان است
به گزارش خبرگزاری موج

، سناتور مشاهد حسین سید که از حامیان قوی پیوستن پاکستان به بریکس و افزایش تعاملات درون سازمان‌های منطقه‌ای مانند شانگهای و اکو است، خیز طالبان افغانستان برای توسعه روابط تجاری در منطقه به ویژه سرمایه گذاری در چابهار را بسیار حائز اهمیت دانست.

وی اظهار داشت: افغانستان همچنین در حال گسترش روابط تجاری با سایر کشورهای همسایه یعنی ترکمنستان و ازبکستان است در حالی که ترکیه ۱۶۰ میلیون دلار در یک طرح برق آبی در هلمند سرمایه گذاری کرده است.

این چهره‌ سیاسی پاکستان از کاهش حجم تجارت دوجانبه این کشور با افغانستان به ۵۰۰ میلیون دلار، مشکلات تجار افغانستانی به ویژه چالش ترخیص کالاهای وارداتی افغانستان در بندر کراچی پاکستان خبر داد.

وی در حساب رسمی کاربری‌اش در شبکه اجتماعی ایکس خطاب به دولت جدید پاکستان نوشت: زمان بازتنظیم سیاست منطقه‌ای ما است، باید به روابط خارجی خود با همسایگان بپردازیم.

سناتور مشاهد حسین تاکید کرد: باید روابط اقتصادی خود با جمهوری اسلامی ایران و افغانستان را بازسازی کرد و برای شروع این مرحله می توانیم کریدور مشترک اقتصادی پاکستان-چین (CPEC) را به این ۲‌ کشور همسایه گسترش دهیم.

محمد شهباز شریف در اولین اظهارات خود پس از انتخاب به عنوان نخست وزیر جدید پاکستان اعلام کرد که این کشور در مسیر تقویت روابط دوجانبه با همسایگان و سایر کشورهای دوست از جمله جمهوری اسلامی ایران حرکت خواهد کرد.

وی دوشنبه هفته گذشته در تماس تلفنی حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران نیز گفت: ما منتظر سفر زود هنگام شما به پاکستان هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه