English

چراغ سبز طالبان به ایجاد روابط با پاکستان

سخنگوی حکومت طالبان با تأکید بر ضرورت حفظ روابط خوب بین کابل و اسلام‌آباد گفت هیئت حاکمه خواستار بهبود روابط با تمام کشورهای همسایه از جمله پاکستان است.

چراغ سبز طالبان به ایجاد روابط با پاکستان
به گزارش خبرگزاری موج

، ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی حکومت طالبان با تأکید بر ضرورت روابط خوب افغانستان با دیگر کشورها گفت: «امارت اسلامی همواره خواهان روابط خوب با تمام همسایگان خود است، از جمله پاکستان که در آن حکومت جدید تشکیل شده و همچنان افغانستان هم نیازمند روابط خوب با پاکستان است».

وی افزود: ما خواستار پیشرفت روابط افغانستان و پاکستان در بخش‌های مختلف هستیم و از دولت آینده این کشور نیز می‌خواهیم که مشکلات را حل کند.

سخنگوی حکومت طالبان در ادامه نیز خواستار توجه پاکستان به مسائل مختلف از جمله گسترش روابط، رفع چالش‌های بازرگانان افغان و مسائل مربوط به مرز مورد مناقشه موسوم به خط فرضی دیورند شد.

مجاهد افزود: در مورد پناهجویان افغان هم پاکستان باید انعطاف نشان دهد. این کشور سال‌های طولانی از پناهجویان میزبانی کرده است و از این به بعد نیز تا زمان بازگشت پناهجویان روابط دو کشور را در نظر بگیرد.

دولت موقت پاکستان بیش از 500 هزار پناهجوی افغان را از اوایل ماه نوامبر به این‌طرف اخراج کرده است، تصمیمی که توسط مقامات طالبان به عنوان ابزار فشار علیه هیئت حاکمه برای پذیرفتن خواسته‌‎های اسلام‌آباد عنوان شده است.

سخنگوی حکومت طالبان در حالی نسبت به ضرورت حفظ روابط خوب بین کابل و اسلام‌آباد تأکید کرده که با استقرار دولت جدید در پاکستان سیاست این کشور در قبال افغانستان بهبود یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه